اعلام همبستگی و پشتیبانی نهاد ها ی همبستگی با خواست دانشجویان وخانواده هایی که عزیزان خود را درسقوط اتوبوس کرایه ای دانشگاه آزاد ازدست دادند!

چهارشنبه ۱۲ دیماه٬ ۱۳۹۷–IranSOS- خبر ارسالی- در شرایطی که مردم سراسر جهان روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی را با برافروختن میلیون ها چراغ و نورانی نگاهداشتن خیابا ن ها و اندرون خانه های خود به سوی شادی و شادمانی پیش می برند . در ماتمکده ایران از قبلِ نظام آدم ستیز جمهوری اسلامی ، دهها و صد ها خانواده طی همین روزها بر گور فرزندان خود نشسته اند و در ماتم خویش فرو رفته اند ، بیشمارانی چشما نشان به سوی رهایی عزیزانشان از زندان ها است !

در ایران طی روزهای گذشته حادثه دلخراش آتش سوزی مدرسه اس در زهدان ، چهار کودک را پر پر نمود و سپس حادثه سقوط اتوبوس حامل دانشجویان علوم تحقیقاتی دانشگاه آزاد، ۲۸ نفر مصدوم بجا گذاشته که هم اکنون تعداد مصدومین ۲۵ نفر هستند. اسامی شناسایی شده به شرح زیر است:

۱- نگار باب الحوائج۲- سجاد پور احسان ۳- علی حسین زاده نوا ۴- رحمان عقل‌مند۵- احسان صفایی۶- محمدجواد هوشنگی فر۷- محمدعلی ابوالفتحی راد۸- سارا ابوالفتحی راد۹ – یک خانم ناشناس به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران احراز هویت قطعی پس از حضور بستگان درجه اول انجام می‌شود و اجساد جانباختگان با دستور مرجع قضایی در مرکز پزشکی قانونی واقع در کهریزک روبروی مخابرات تحویل خواهد شد.

خانواده ها می گویند : «تنها چیزی که این جا می بینیم رفت و آمدهای مسئولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرفته تا مسئولان بی کفایت دانشگاه و حتی بازیگران و … است که هر کدام با هر هیاتی به این جا می آیند و عکس های نمایشی و تبلیغاتی خود را می‌گیرند و در رسانه‌ها منتشر می‌کنند». یکی از مادران روز گذشته به عارف گفت: « بازدید شما را نمی‌خواهم. دلجویی نمی‌خواهم، من فقط درمان می‌خواهم. جان آنها را به دست دانشجویان ریزیدنت ندهند. بگویند پزشکان و اساتید ماهر بر بالین فرزندانمان حاضر باشند.» در این میان دانشجویان علوم تحقیقات می گفتند: « اورژانس خیلی دیر درمحل حادثه حاضر شد. اما نیروهای یگان‌ویژه با سرعت بیشتری به دانشگاه رسیدند تا اعتراض خانواده ها و ما را خاموش کنند!»

ما بر آنیم راه‌حل خاموش کردن آتش خشم دانشجویان مصیبت ‌زده و خانواده ها ، پاسخگویی به مطالبات دانشجویان است . خواست اعلام شده دانشجویان رد تجمعات روزهای اخیر پائین کشدن ولایتی و شعار استعفاء استعفاء اوست . نه حضور یگان‌ویژه و ایجاد رعب و وحشت ایجاد کردن در میان دانشجویان و خانواده ها !

فعالان نهاد های همبستگی بر آنند : امروز زندان ها ی ایران از وجود دهها کارگر ، معلم و صد ها دانشجوی چپ و آزادیخواه و خیل وسیع دگر اندیشان (جنسی ، ملی ، بهائیان ، دراویش و …) و احکام صادره برای بیشمارانی از سوی این و آن شعبه دادسرای کشور موج می زند. به جای سرکوب و به زندان کشاندن این همه ، باید به خواسته ها ی نیروهای توده های به پا خاسته، جامعیت بخشید . کارگر زندانی و زندانی سیاسی را باید با لغو وثیقه و بی قید و شرط آزاد نمود .

فعالان نهاد های همبستگی با اعلام همصدایی با یکایک خانواده ها و پشتیبانی از خواسته های سیاسی و مطالباتی دانشجویان آزادیخواه ؛ در این روز های سخت و پر تعب خود را کنار یکایک آنان و جنبش مطالباتی می بینیم و همواره تلاش می ورزیم که صدای یکایک آنان باشیم .

نهاد های همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ برابر با ۳۰ دسامبر ۲۰۱۸

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

https://t.me/nahadhayehambastegi

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال