بازداشت دو فعال محیط زیستی دیگر در کردستان

شنبه ۲۹ دیماه٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۱-۱۹-IranSOS- روز چهارشنبه دو شهروند فعال در زمینه محیط زیست از اهالی روستای “نگل” از توابع شهرستان سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. دلایل بازداشت و سرنوشت آنان پس از بازداشت روشن نیست.

به گزارش هرانا، روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷، دو تن از فعالان محیط زیستی استان کردستان بازداشت شده‌اند.

هویت این فعالان محیط زیستی “ادریس محمدی فرزند رحمان و آوات کرمی فرزند عبدالحمید، اهل و ساکن روستای نگل از توابع منطقه‌ی کلاترزان سنندج” توسط هرانا احراز شده است.

علیرغم پیگیری‌های خانواده‌ها کرمی و محمدی تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اطلاع دقیقی از سرنوشت و محل نگهداری این افراد در دست نیست.

این دو شهروند کرد در زمینه محیط زیست فعال بوده در انجمن محیط زیستی سبز چیا نیز عضویت داشتند.

لازم به ذکر است که طی هفته‌های اخیر فشار بر فعالان محیط زیستی در استان کردستان از سوی نهادهای امنیتی افزایش یافته و شماری از آنها بازداشت شده‌اند.

طی روزهای ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه سه فعال محیط زیستی به نام‌های “آمانج قربانی، راشد منتظری و حسین کمانگر” توسط نیروهای امنیتی در شهرستان کامیاران بازداشت شده بودند.

پیش از آنها نیز بازداشت پنج شهروند دیگر به نام‌های «فرهاد محمدی»، «عیسی فیضی»، «هادی کمانگر»، «فاضل قیتاسی» و «رضا اسدی» در کامیاران و سنندج گزارش شده بود. تعدادی از این افراد سابقه‌ی فعالیت‌های محیط زیستی و برخی از آنها سابقه‌ی فعالیت در حزب وحدت ملی شاخه‌ی کردستان را دارند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال