اژه‌ای: تعداد زیادی از بانوان در روز زن مشمول عفو می‌شوند

یکشنبه ۲۸ بهمن٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۲-۱۷-IranSOS- سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعداد دقیقی از زنانی که مورد عفو قرار می‌گیرند وجود ندارد اما اکثریت شامل این طبقه می‌شوند. انشاالله تعداد زیادی از زنان در ولادت حضرت زهرا مورد عفو قرار می‌گیرند. 

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرد: یک عفو گسترده در چهلمین سال انقلاب تدارک دیده شده است، جمهوری اسلامی ایران با همه دشمنی‌ها و کینه‌توزی استعمارگران و آمریکا در یک امنیت مثال زدنی به سر می‌برد. امسال یک عفو گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته به دلیل چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی درنظر گرفته شد که یک عفو معیاری است.

وی افزود: کسانی که شاخصه‌های ذکر شده را دارند شامل این عفو بودند اعم از اینکه مجازاتشان شلاق ، حبس بوده است. این عفو برای نشان دادن رأفت اسلامی، برای دادن یک فرصت به فردی که در زندان به سر می‌برد و کمک به خانواده‌های محترم زندانیان است.

کسانی باید مشمول عفو شوند که آرامش و امنیت جامعه را بهم نزنند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته ما باید مصالح فرد را درنظر می‌گرفتیم، یعنی کسانی باید مشمول عفو شوند که آرامش و امنیت جامعه را بهم نزنند. ما عجله داریم که هرچه زودتر این تطبیق‌ها صورت گیرد، ممکن است افرادی باشند که جز این استثناعات نیستند که می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: تا ماه مبارک رمضان سال آینده مناسبت‌های مختلف داریم اگر موردی بود می‌توانند اطلاع دهند  که مورد بررسی قرار گیرد که به صورت موردی در لیست عفوها قرار گیرند و خدمت مقام معظم رهبری فرستاده شود.

هشدار به افرادی مشمولان عفو گسترده اخیر

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: به کسانی که در لیست عفوها قرار می‌گیرند هشداری می‌دهم، اشخاصی که آزاد شدند اما باز شیاطین سراغشان آمدند بدانند اگر دوباره مرتکب خطا شوند مجازاتشان سنگین‌تر می‌شود. بنابراین ممکن است با این رفتارها برای خود و آیندگان مشکل ایجاد کنند. از خانواده‌ها می‌خواهیم مراقبت کنند که این فرد لغزش پیدا نکنند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر عدد دقیقی از افرادی که مورد عفو قرار دارند، موجود نیست. در این تطبیق ها افرادی هستند که امروز آزاد نمی‌شوند اما در روزهای آتی آزاد می‌شوند. کسانی هستند که مجازات نقدی شده‌اند که اکثریت این عفو را تشکیل می‌دهند که با این عفو گسترده زندان نمی‌روند. کسانی هستند که مجازات شلاق داشته‌اند که مجازات نمی‌شوند. کسانی هستند که شاکی خصوصی دارند که اگر تا زمان اجرایی شدن این طرح رضایت بگیرند شامل این عفو می‌شوند.

تعداد زیادی از زنان در ولادت حضرت زهرا(س) مورد عفو قرار می‌گیرند

اژه‌ای با اشاره به اینکه از شاکیان خصوصی درخواست دارم با خانواده‌ها مساعدت کنند، گفت: معتقدم اگر رضایت افراد گرفته شود جمعیت قابل توجهی از اجرای مجازات معاف می‌شوند. کسانی دیگری هم در نوبت‌های بعدی قرار می‌گیرند که شامل عفو شوند. تعداد دقیقی از زنانی که مورد عفو قرار می‌گیرند وجود ندارد اما اکثریت شامل این طبقه می‌شوند. انشاالله تعداد زیادی از زنان در ولادت حضرت زهرا مورد عفو قرار می‌گیرند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال