دولت آلمان: ایران در سال گذشته ۲۲۳ نفر را اعدام کرده است

چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۲-۲۷-IranSOS- فراکسیون حزب سبزهای در بوندس‌تاگ (پارلمان آلمان) در ارتباط با تعداد اعدام‌ها در ایران کسب اطلاع کرده بود. گزارش دولت آلمان در پاسخ به درخواست این حزب از اعدام ۲۲۳ نفر در ایران در سال ۲۰۱۸ حکایت می‌کند.

اجرای حکم اعدام در ایران در سال گذشته، گرچه نسبت به سال پیش از آن کاهش یافته، اما همچنان یکی از بالاترین آمارهای اعدام در سطح جهان است.

ایران قوانین مربوط به اجرای حکم اعدام در مورد قاچاقچیان مواد مخدر را تعدیل کرده است. همین موضوع انتظار کاهش شمار احکام اعدام را در پی داشت. این در حالی است که این کشور در سال گذشته میلادی نیز بیش از ۲۲۰ نفر را اعدام کرده است.

به گزارش رادیو دویچه وله٬ خبرگزاری آلمان dpa روز چهارشنبه هشتم اسفند (۲۷ فوریه) با انتشار گزارشی خبر از پاسخ دولت آلمان به پرسش فراکسیون حزب سبزهای این کشور در بوندس‌تاگ (پارلمان آلمان) درباره تعداد موارد اجرای حکم اعدام در ایران داده است.

قاچاقچیان مواد مخدر

جمهوری اسلامی ایران قوانین مربوط به مجازات قاچاق مواد مخدر را تغییر داده است. از این رو، تعداد موارد اجرای حکم اعدام در ایران در سال گذشته نسبت به دو سال پیش از آن کاهش یافته است.

در سال ۲۰۱۷ موارد ثبت شده اجرای حکم اعدام در ایران ۴۲۹ مورد و در سال ۲۰۱۶ شمار اجرای حکم اعدام ۴۷۷ مورد بوده است.

به‌رغم تغییر قوانین یاد شده، موارد اجرای حکم اعدام در ایران هنوز در سطح جهانی نگران‌کننده است.

افزون بر آن در گزارش دولت آلمان از موارد اجرای حکم اعدام در ایران در سال گذشته، به ادامه اجرای حکم اعدام در مورد افرادی که در هنگام ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده‌اند نیز اشاره شده است. تعداد این موارد در سال ۲۰۱۸ دست‌کم چهار مورد اعلام شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال