معوقات مزدی کارگران پایگاه تاریخی چغازنبیل و کارخانه روغن نباتی گلناز

دوشنبه ۲۰ اسفند٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۳-۱۱-IranSOS- مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه گفت که کارگران شاغل در این پایگاه تاریخی ۳ماه دستمزد، عیدی سال جاری و ۷ ماه مزایای اضافه کاری پرداخت نشده دارند. بنا بر خبری دیگر نماینده کرمان و راور در مجلس از ادامه معوقات مزدی کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان، خبر داد.

به گزارش ایلنا، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه از معوقات مزدی کارگران شاغل در این پایگاه خبر داد.

حدود ۹۳ نفر از کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه روز شنبه (۱۸ اسفند ماه ) برای دست‌کم ۳ماه مزد معوقه و پرداخت نشدن ۷ ماه مزایای و اضافه‌کاری به همراه عیدی سال جاری اعتراض کرده بودند.

عاطفه رشنویی با اشاره به دلایل تعویق حقوق کارگران مدعی شد: “به دلایل زیاد و متوالی اعتبارات پایگاه‌های سطح کشور تاکنون پرداخت نشده است لذا مسئولان میراث فرهنگی پیگیر تامین این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هستند که به زودی این تامین اعتبار صورت می‌گیرد”.

وی افزود: “معمولا در همه طرح‌های بزرگ عمرانی که اعتبار آنها ابلاغی است، وقتی اعتبار ابلاغ و تخصیص داده شود، حقوق و مزایا را پس از چند ماه می‌دهند”.

رشنویی مدعی شد: “تا پایان تیرماه ۹۸ در سال مالی ۹۷ قرار داریم و تا آن تاریخ می‌توانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم و هیچ گونه منع قانونی برای پرداخت پس از عید نداریم”.

ادامه معوقات مزدی کارگران روغن نباتی گلناز کرمان

به گزارش ایسنا، نماینده کرمان و راور در مجلس از معوقات مزدی ۲ ماهه کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در نشستی که در ارتباط با آخرین تصمیمات استانی برای مشکلات شرکت روغن نباتی گلناز برگزار شد، گفت: “ورود همه جانبه دستگاه قضایی، استانداری کرمان و مجموعه شورای کارگری به مسئله کارخانه روغن نباتی گلناز موجب شد تا جلساتی را در تهران و کمیسیون اقتصادی برای رفع مشکل داشته باشیم”.

وی ادامه داد: “نشست‌هایی با حضور معاونان وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن، شرکت بازرگانی دولتی و مدیران عامل بانک ملی و سپه برگزار شد و به جمع بندی‌هایی رسیدیم که با توجه به استراتژی بودن کالای روغن و اهمیت آن برای کشور، این کارخانه سریعا فعال شود. در استان هم کارگروه‌های رفع موانع تولید، برگزار و مباحث مالیاتی، زیرساختی و بیمه‌ای کارخانه گلناز مطرح شد.

وی ادامه داد: “شرکت گلناز مطالبه ۷ میلیارد تومانی از شرکت بازرگانی دولتی دارد که مقرر شد تا سریعا نسبت به پرداخت آن اقدام شود و یا به همان میزان روغن خام در اختیار شرکت گلناز قرار گیرد”.

نماینده کرمان مدعی شد: با پیگیری های صورت گرفته یک ماه حقوق کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز پرداخت شده و دو ماه حقوق دیگر تا پایان ماه پرداخت می‌شود”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال