گزارشی از آخرین وضعیت یاسمن آریانی و منیره عربشاهی در بازداشت

شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸۲۰۱۹-۰۴-۱۳-IranSOS- یاسمن آریانی، فعال مدنی که روز چهارشنبه توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شده بود، پس از صدور قرار بازداشت کماکان در این بازداشتگاه نگهداری می‌شود. همچنین برای منیره عربشاهی، مادر این فعال مدنی نیز که روز پنجشنبه بازداشت و پس از انتقال به دادسرای مقدسی به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود قرار وثیقه صادر شده است. با این حال وی کماکان در این زندان به سر می‌برد.

به گزارش هرانا، یاسمن آریانی، فعال مدنی با صدور قرار بازداشت دو ماهه در بازداشتگاه وزرا نگهداری می‌شود.

این زندانی سیاسی سابق روز چهارشنبه ۲۱ فروردین‌ماه، توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت و به بازداشتگاه وزرا در تهران منتقل شده بود.

ماموران نیروی انتظامی، با در دست داشتن حکم جلب خانم آریانی و حکم ورود و تفتیش منزل از دادسرای کرج، به منزل وی وارد شده و پیش از بازداشت، منزل پدری او را نیز مورد تفتیش قرار داده و ضمن اینکه رفتار نامناسبی با پدر خانم آریانی داشتند تعدادی از لوازم شخصی ازجمله تلفن همراه او را ضبط کردند.

گفته می‌شود مامورین در حین بازداشت خانم آریانی حکم جلب مادرش خانم عربشاهی را نیز همراه داشتند با این حال به دلیل عدم حضور وی موفق به بازداشت نشده بودند.

یک روز پس از بازداشت خانم آریانی، منیره عربشاهی، مادر این فعال مدنی نیز پس از مراجعه جهت پیگیری وضعیت فرزندش به بازداشتگاه وزرا بازداشت شد. وی پس از اعزام به دادسرای مقدسی طی تماسی با خانواده از انتقال خود به زندان قرچک ورامین خبر داده بود.

گفته می شود در ارتباط با خانم عربشاهی نیز روز جاری قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است. با این حال وی کماکان در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شود.

لازم به یادآوری است یاسمن آریانی در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷، در جریان “اعتراضات سراسری مردادماه در تهران، در اعتراض به شرایط رو به افول اقتصادی و فساد” همراه با حدود ۵۰ تن دیگر از معترضین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان‌های تهران بزرگ و قرچک ورامین منتقل شده بودند.

وی به همراه سایر زنان بازداشت شده در این پرونده اواخر مهرماه سال گذشته به بند زنان زندان اوین منتقل شده و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

یاسمن آریانی نهایتا در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال گذشته همزمان با موج آزادی زودهنگام زندانیان از زندان اوین آزاد شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال