‎تجمع کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به مطالبات معوقه‎

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – جمعی از کارگران نیروگاه دماوند صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود در مقابل درب ورودی این واحد تولیدی تجمع کردند. یکی از کارگران نیروگاه حرارتی دماوند حاضر در تجمع مذکور در خصوص علت برگزاری علت اجتماع اعتراضی کارگران به ایلنا گفت: ۵۱۰ کارگر شاغل در این نیروگاه بیش از یک سال بابت حقوق بیمه اجباری و تکمیلی، اضافه کاری، عیدی، پاداش و بن کارگری از کارفرما طلبکارند. 

وی افزود: غیر از مطالبات معوقه یاد شده، کارگران نیروگاه دماوند در یک سال و نیم گذشته دستمز ماهیانه خود را با تاخیر دریافت کرده‌اند.



این کارگر ادامه داد: وضعیت نامطلوب مالی در حالی برای بیش از یک سال به کارگران نیروگاه حرارتی دماوند تحمیل شده‌ است که کار در محیط‌های نیروگاهی یکی از مشاغل پرخطر و حادثه خیز تلقی می‌شود.

این کارگر بابیان اینکه تاخیر در پرداخت مطلبات قانونی کارگران بعد از واگذاری و انتقال مالکیت نیروگاه دماوند به بخش خصوصی آغاز شد، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کارگر این واحد تولیدی در اعتراض به وضع موجود در مقابل درب ورودی شرکت تجمع کرده‌اند.

وی یادآور شد: مالکیت نیروگاه حرارتی دماوند که هشت سال از شروع فعالیت آن می‌گذرد در سال ۹۱ از شرکت توانیر به بنیاد شهید واگذار شد.

وی بابیان اینکه در نیروگاه حرارتی دماوند هیچ گونه نهاد صنفی کارگری به شکل رسمی فعالیت ندارد، افزود: در پی اجتماع اعتراضی امروز کارگران اشخاصی به نمایندگی از فرمانداری پاکدشت برای بررسی در اجتماع کارگران حاضر شدند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال