فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ تجمع اعتراضی در ۱۱ اردیبهشت

چهارشنبه ۰۴ اردیبهشت٬ ۱۳۹۸–IranSOS- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار فراخوانی از کارگران خواسته است که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر در تجمع اعتراضی در برابر مجلس شورای اسلامی حضور یابند. در این فراخوان از نابرابری حقوق زن و مرد، افزایش بی رویه شمار کودکان کار و بازداشت و زندانی کردن کارگران و معلمان به عنوان برخی از دلایل برگزاری این تجمع اعتراضی یاد شده است.

به گزارش هرانا، به نقل از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز گذشته ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، فراخوانی توسط این سندیکا جهت برگزاری تجمع اعتراضی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت در مقابل مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

در بخشی از این فراخوان آمده است: “سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به خاطر گرامیداشت روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت ۹۸) و در اعتراض به تعیین دستمزد زیر خط فقر، گرانی و تورم افسارگسیخته مایحتاج اولیه و معیشت کارگران، بازنشستگان و تمام مزدبگیران، ممانعت از ایجاد سندیکا و دیگر تشکل های مستقل کارگری، خصوصی‌سازی و پولی‌سازی آموزش و پرورش، قراردادهای سفید امضاء، تبعیض و نابرابری حقوق زن و مرد، افزایش بی‌رویه کودکان کار، بازداشت یا زندانی کردن کارگران و معلمان و دیگر فعالین صنفی که بخش عظیمی از کارگران و قشر فرودست جامعه را در بر می‌گیرد در مقابل مجلس ( میدان بهارستان) تجمع برگزار می‌کند”.

در ادامه فراخوان می‌خوانیم:”سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تمام همکاران محترم اعم از رانندگان، کارگران تعمیرگاه ها، پرسنل اداری و خدماتی، کنترلین و بازنشسته ها درخواست دارد جهت برگزاری هر چه باشکوه تر روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح در مقابل مجلس (بهارستان) حضور بهم رسانند”.

لازم به یادآوری است که سال گذشته نیز به همین مناسبت شماری از کارگران در مقابل خانه کارگر در اعتراض به عدم صدور مجوز راهپیمایی از سوی دولت روحانی و جمعی دیگر از کارگران و بازنشستگان در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. در جریان این تجمعات شش تن از کارگران بازداشت شدند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال