دستکم سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

چهارشنبه ۲۶ تیر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۱۷-SOS Iran- پس از انتقال گروهی از زندانیان به سلولهای انفرادی، سحرگاه امروز دستکم سه زندانی متهم به “قتل” در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. به گزارش هرانا، سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۹۸، دستکم ۳ زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

هویت دو تن از زندانیان اعدام شده “اکبر صباغ زاده، از اندرزگاه ۶” و “هادی آصف خانی، از اندرزگاه ۱۰” توسط هرانا احراز شده است.

هویت سومین زندانی اعدام شده کماکان توسط هرانا در دست بررسی است.

این زندانیان پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده و در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌بردند. آنها طی روزهای اخیر جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده بودند

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال