یک زندانی زن در زندان نوشهر اعدام شد

چهارشنبه ۲۶ تیر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۱۷-SOS Iran- سحرگاه امروز حکم اعدام یک زندانی زن که پیشتر ار بابت اتهام “قتل” یک پسر پنج ساله کلاردشتی به اعدام محکوم شده بود، با حضور شماری از مسئولان قضائی، نظامی و انتظامی در زندان نوشهر اجرا شد.

به گزارش هرانا، به نقل از ایرنا، صبح امروز چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۸، یک زندانی زن در زندان نوشهر در ملا عام اعدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب کلاردشت از اجرای حکم اعدام یک زن که از سه سال پیش متهم به قتل یک پسر پنج ساله کلاردشتی شده بود خبر داد.

سید فرزاد حسینی افزود: این زن ۴۳ ساله که در تیرماه سال ۹۵ بردیا حاتمی کودک پنج ساله اهل منطقه رودبارک کلاردشت را به قتل رسانده بود، سحرگاه امروز به دار آویخته شد.

وی گفت: حکم اعدام این زن پس از سیر مراحل قانونی و تأیید دیوان عالی کشور با حضور شماری از مسئولان قضائی، نظامی و انتظامی در ملأ عام در زندان شهر نوشهر اجرا شد.

بردیا حاتمی کودک پنج ساله اهالی منطقه رودبارک کلاردشت عصر چهارشنبه نهم تیرماه سال ۹۵ مفقود و پیکر بی جانش فردای آن روز در نزدیکی رودخانه سردآبرود منطقه رودبارک کلاردشت داخل یک کیسه پیدا شده بود.

این زن که پرستار مادر بزرگ کودک پنج ساله بود بعد از ۴۰ روز در زندان به جرمش اعتراف کرده و انگیزه قتل را فشار عصبی عنوان کرده بود.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال