رهایی از اعدام دو زندانی در اسفراین و گرگان

یکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۲۸-SOS Iran- با حمایت مالی یک فرد نیکوکار، یک زندانی محکوم به اعدام در شهرستان اسفراین با پرداخت دیه و جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت. در خبری دیگر یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، پس از گذشت ۱۴ سال، با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از سازش در یک فقره پرونده قتل در این شهرستان با اقدام یک فرد اصفهانی خبر داد.

وی بیان کرد: “به موجب محتویات پرونده، در سال ۳۰ تیر ۱۳۹۱ یک فقره نزاع و درگیری در شهرستان اسفراین میان چند جوان رخ می‌دهد که در نتیجه آن جوانی به علت اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب جان خود را از دست می‌دهد”.

کریمی افزود: “با توجه به متواری بودن متهم پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان ارسال و در آنجا حکم غیابی مبنی بر اعدام وی صادر می‌شود. سپس متهم در سال ۱۳۹۴ در اصفهان شناسایی و دستگیر می‌شود”.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: “طبق بررسی‌های به عمل آمده متهم در طول دورانی که متواری بوده ظاهرا نزدیک کاسب اصفهانی کار و امرار معاش می‌کرده است و همین آشنایی موجب می‌شود تا این خیر اصفهانی با آگاهی از جریان قتل برای امکان پذیری حصول سازش و جلب رضایت اولیاء دم مقتول پیش قدم شود”.

وی افزود: “قبل از بحث سازش متعاقب دستگیری متهم، وی از حکم غیابی توسط دادگاه کیفری استان درخواست وا خواهی کرد که در ادامه با رد وا خواهی و تأیید و ابرام حکم بدوی پرونده به تدریج موعد اجرای احکام می‌شود”.

این مقام قضائی بیان کرد: “در چنین شرایطی مرد اصفهانی مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان بابت اخذ رضایت اولیاء دم پرداخت نمود و خوشبختانه در اثر گفتگوهای فی مابین این پرونده منجر به سازش شد.

رهایی از اعدام یک زندانی در گرگان

به گزارش مهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: “یک محکوم به اعدام در گرگان با گذشت اولیای دم در چند قدمی اجرای حکم بخشیده شد”.

وی افزود: “متهم به قتل، ۱۴ سال پیش هنگام دعوا با استفاده از چاقو سبب مرگ یک نوجوان ۱۶ ساله شده بود”.

سیدحسینی با بیان اینکه به درخواست اولیای دم، متهم به اعدام محکوم شد، گفت: “پس از طی مراحل قضایی حکم اعدام در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی کارکنان شعبه سوم اجرای احکام دادسرای گرگان، خانواده مقتول متهم به قتل را بخشیدند.

به گفته دادستان سیدحسینی، این محکوم به اعدام دو سال پیش، در حالیکه زندانی بود ازدواج کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال