گزارشی از چهارمین روز اعتصاب غذای یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۲۹-SOS Iran- امید سلوکی، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر از روز جمعه ۴ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب این زندانی متهم به “مشارکت در قتل” در اعتراض به افزایش مبلغ قرار وثیقه و محرومیت از مرخصی بوده است.

به گزارش هرانا، امروز دوشنبه ۷ مردادماه ۱۳۹۸، امید سلوکی در چهارمین روز از اعتصاب غذای خود در زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: امید سلوکی از سه روز پیش در اعتراض به افزایش مبلغ قرار وثیقه و مخالفت با مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.

به گفته این منبع نزدیک به آقای سلوکی “با اینکه قاضی قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای او تعیین کرده بود اما امید با سختی وثیقه را تامین کرد و وقتی برگردانده شده به زندان که تشریفات مرخصی طی بشود با خانواده خود تماس گرفت و آنها به وی اطلاع دادند که قاضی قرار را به پنج میلیارد تومان افزایش داده است که عملا به معنی ممانعت از اعزام او به مرخصی است”

لازم به ذکر است که مهدی سلوکی از بابت اتهام “معاونت در قتل” در اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۱ زندان رجایی شهر تحمل حبس می‌کند.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال