پس از ۱۶ سال؛ رهایی از اعدام یک کودک مجرم در شهرستان کارون

سه شنبه ۰۵ شهریور٬ ۱۳۹۸–SOS Iran- یک کودک مجرم در شهرستان کارون، که پیشتر در ۱۵ سالگی به اتهام “قتل” بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، پس از تحمل ۱۶ سال حبس با جلب رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش ایسنا، رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از رهایی یک جوان از چوبه دار پس از ۱۶ سال در شهرستان کارون خبر داد.

عبدالعباس زبیدی‌نیا اظهار کرد: “۱۶ سال پیش یک نوجوان ۱۵ ساله مورد آزار و اذیت یکی از اقوام خود قرار گرفت. این نوجوان با هدف انتقام‌جویی با اسلحه شکاری این فرد را به قتل رساند که پس از مدتی دستگیر و روانه زندان شد”.

وی افزود: “طی این چند سال، خانواده متهم به قتل جهت جلب رضایت اولیای دم، بزرگان، خیرین و مصلحین زیادی را واسطه قرار دادند اما از این تلاش‌ها نتیجه‌ای حاصل نشد”.

زبیدی‌نیا تصریح کرد: “یک سال پیش این  جوان، از شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان، پیگیری و جلب رضایت اولیای دم را درخواست کرد و پس از آن، پرونده وی به شعبه سوم کیفری اجرای احکام اهواز ارجاع و با درخواست وی موافقت شد. در نهایت پرونده وی جهت ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت خانواده مقتول به شورای حل اختلاف شهرستان کارون ارجاع داده شد”.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات، تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف کارون بیان کرد: “رئیس و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان با تلاش و کوشش خود و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، خوشبختانه توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند و این جوان پس از ۱۶ سال مورد عفو و بخشش قرار گرفت و از چوبه‌دار رهایی یافت”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال