انوشه آشوری و علی جوهری هر یک به ۱۲ سال حبس محکوم شدند

سه شنبه ۰۵ شهریور٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۸-۲۷-SOS Iran- غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نهمین نشست خبری امروز خود از صدور حکم ۱۲ سال حبس علیه انوشه آشوری شهروند دو تابعیتی ایرانی انگلیسی و علی جوهری خبر داد. به گفته وی، انوشه آشوری و علی جوهری، هر یک از بابت اتهام جاسوسی به ۱۰ سال و به اتهام تحصیل نامشروع اموال به ۲ سال حبس محکوم شدند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری در خصوص هر یک از این شهروندان قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، امروز سه شنبه ۵ شهریورماه ۱۳۹۸، غلامحسین اسماعیلی در نهمین نشست خبری خود گفت که انوشه آشوری و علی جوهری هر یک به ۱۲ سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

وی با بیان این ادعا که انوشه آشوری، شهروند دو تابعیتی ایرانی انگلیسی با “موساد” در ارتباط بوده است، گفت: “وی به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی، ۲ سال حبس بابت تحصیل نامشروع و استرداد ۳۳ هزار یورو که از وی کشف شده به نفع جمهوری اسلامی محکوم شده است”.

وی در خصوص پرونده‌ای دیگر نیز مدعی شد که “علی جوهری در طی سالیان متمادی و انجام ملاقات های مختلف با افرادی وابسته به اسرائیل در کشورهای سریلانکا، هند، لائوس و کشورهای مختلف ارتباطات گسترده ای را با سرویس موساد برقرار کرده است. سفرهایی به اسرائیل داشته و ماموریت وی ارائه اطلاعات به موساد بویژه در حوزه های عمرانی و قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران بوده است”.

اسماعیلی افزود: “جوهری به تحمل ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی و دو سال حبس بابت تحصیل نامشروع و اموال و به استرداد دستمزدهایی که از سرویس جاسوسی اسرائیل گرفته بود محکوم شده است که در حال گذران محکومیت خود است”.

لازم به یادآوری است که در اواخر خردادماه سال جاری، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از بازداشت ۱۷ تن در ارتباط با جاسوسی در مراکز حساس امنیتی کشور خبر داده و گفته بود که برخی از این افراد از بابت افساد فی‌الارض به اعدام و برخی دیگر به حبس های طولانی مدت محکوم شدند.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی‌شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزییات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال