‎تعویق ۱۰ماه حقوق ۳۰۰ کارگر جهاد نصر مشهد

‎۲۱ آبانماه ۱۳۹۲ – ایلنا – یکی از کارگران شرکت جهاد نصر از تعویق ۱۰ ماه حقوق ۳۰۰ نفر از کارگران شاغل در این موسسه به سبب آنچه از سوی کارفرما «کمبود منابع مالی» عنوان می‌شود خبر داد. «سید محمد سعیدیان» در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: «جهاد نصر» که به عنوان یک مؤسسه عمومی غیر دولتی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی در مشهد فعالیت دارد از دی ماه سال گذشته بمدت ۱۰ ماه پرداخت حقوق کارگران را به تاخیر انداخته است.

این کارگر پیرامون سایر مطالبات کارگران موسسه جهاد نصر افزود: ۱۰۶ نفر از کارگران این موسسه که پیش از این طرف قرارداد  وزارت جهاد کشاورزی بوده‌اند خواستار تغییر قرارداد و بازگشت به وزارت جهاد هستند.

سعیدیان در این باره ادامه داد: تعویق حقوق و افزایش مشکلات شغلی این کارگران باعث شده است آنان تمایلی به ادامه همکاری با موسسه جهاد نصر نداشته باشند.
‎به گفته این کارگر شاغل در موسسه جهاد نصر مشهد، این ۱۰۶ کارگر از مرداد ماه سال ۷۳ از جهاد کشاورزی مشهد در موسسه جهاد نصر مامور شده‌اند و در طول سال‌ها کار در جهاد نصر، قراردادی با کارفرما امضاء نکرده‌اند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه این کارگران، از تغییر قرار داد کاریشان از جهاد کشاورزی به جهاد نصر اطلاع نداشته‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۶ کارگر جهاد نصر بلاتکلیف بوده و نمی‌دانند تحت مسئولیت کدام سازمان کار می‌کنند.
‎سعیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجمع روز گذشته (یکشنبه ۱۹ آبان ماه) کارگران در مقابل استانداری مشهد گفت: در این تجمع کارگران در انتقاد به خصوصی شدن موسسه جهاد نصر، تلاش کردند مشکلات صنفی خود را به گوش مسئولان برساندند.

این کارگر که به نمایندگی از سایر همکارانش سخن می‌گفت ادامه داد: این موسسه می‌تواند با فروش جزئی‌ترین اموال خود، معوقات حقوقی کارگران را پرداخت کند اما به نظر می‌رسد مدیران این موسسه قصد پرداخت حقوق کارگران را ندارند.

گفتنی است، سید محمد سعیدیان که در دوران جنگ هم‌رزم شهدایی چون «کاوه» و «گریبانی» بوده است، با وجود احتمال تهدید آینده شغلی‌اش، با ذکر نامش حاضر به گفتگو با ایلنا پیرامون مشکلات صنفی همکارانش شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال