رهایی از اعدام یک زندانی در گچساران

یکشنبه ۲۵ شهریور، ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۹-۱۵-SOS Iran- یک زندانی در شهرستان گچساران که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، رئیس اداره زندان شهرستان گچساران گفت: “با رضایت اولیای دم و تلاش شبانه روزی شورای حل اختلاف زندان، معتمدین و ریش سفیدان گچساران زندانی به نام (ک.پ)، که به اتهام قتل در زندان بسر می برد، از مرگ رهایی یافت”.

قباد باقر نژاد افزود: “زندانی (ک.پ) که ۶ ماه به اتهام قتل در زندان بسر می برد و به اعدام محکوم شده بود، با تلاش پیگیرانه همکاران شورای حل اختلاف و مددکاران زندان، همچنین به همت معتمدین و ریش سفیدان شهر با رضایت اولیاء دم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت”.

وی همچنین گفت: “با مداخله، پیگیری و نشست با خانواده‌های طرفین از طریق شورای حل اختلاف در دفتر رئیس زندان و منازل آنان پس از رضایت از خانواده شاکی زندانی مذکور از چوبه دار نجات یافته و به کانون خانواده خود بازگشت”.

رئیس اداره زندان شهرستان گچساران با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات چشمگیر شورای حل اختلاف زندان ادامه داد: “با تأکید مدیرکل زندانها مبنی بر ایجاد کمیته‌های صلح و سازش در زندان‌ها، مددکاران و همکاران ما در شورای حل اختلاف زندان گچساران در زمینه صلح و سازش، سازش و تقلیل بدهی در محکومیت‌های مالی و اختلافات خانوادگی منتهی به مصالحه و بازگشت به زندگی مشترک تلاش‌های خوب و چشمگیری داشته‌اند”.

شهرستان گَچساران از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال