‎اجرای حکم اعدام یک معلم با کسب رضایت از خانواده مقتولان لغو شد

‎۱۸ آبانماه ۱۳۹۲ – ایلنا – با کسب رضایت از خانواده مقتولان، حکم اعدام «مسعود پویان راد» دبیر جامعه‌شناسی آموزش و پرورش رشت که قرار بود سحرگاه امروز اجرا شود لغو شد. به گزارش ایلنا، شب گذشته افراد زیادی در انتظار خبری ناگوار بودند. خبر به دارآویخته شدن معلمی که در یک حادثه ناخواسته مرتکب قتل دو عضو یک خانواده شده بود.

هرچند سه تن از قضات دادگاه قتل یکی از این دو فرد کشته شده را مصداق دفاع از خود دانسته و نسبت به قتل نفر دوم حکم قصاص داده بودند اما دو تن دیگر از قضات به اتفاق هر دو قتل را شبه عمد دانسته و مخالف قصاص بودند و همچنین ایرادتی از جانب حقوقدانان به رای وارد شده بود، اما حکم دادگاه مبنی بر اعدام این معلم فرایند قانونی خود را طی کرد و در نهایت به امضای رئیس قوه قضاییه هم رسید.
‎از طرفی با توجه به مقاومت بازماندگان مقتولان برای رضایت دادن به ویژه که داغ دو قربانی را در این نزاع داشتند امید‌ها برای زنده ماندن این معلم ۴۷ ساله و دارای ۲۳ سال سابقه تدریس در دبیرستان برباد رفته بود اما تلاش‌های فعالان مدنی و حقوق بشری ادامه داشت و سرانجام با حضور مؤثر و فعال‌تر یکی از بستگان ولی دم، این پرونده با گذشت اولیای دم به پایان رسید.
‎گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین احمد منتظری،  آیت الله قربانی امام جمعه رشت، آیت الله رودباری، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و عده‌ای از معلمان و نویسندگان و ناشران رشت طی پیام‌های به قدردانی از اقدام فداکارانه خانواده ولی دم پرداختند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال