میترا بدرنژاد، شهروند بهایی جهت تحمل حبس راهی زندان اهواز شد

میترا بدرنژاد، شهروند بهایی

شنبه ۳۰ شهریور٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۹-۲۱-SOS Iran- میترا بدرنژاد، شهروند بهایی ساکن اهواز دقایقی پیش جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان سپیدار اهواز شد. این شهروند بهایی در آبان ماه سال گذشته و در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب اهواز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و این حکم طی روزهای اخیر در مرحله تجدید نظر به ۱ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

به گزارش هرانا، امروز شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸، میترا بدرنژاد، شهروند بهایی ساکن اهواز جهت تحمل حبس راهی زندان سپیدار این شهر شد.

این شهروند بهایی در آبان ماه سال گذشته و در مرحله بدوی توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به اتهام “عضویت در تشکیلات غیر قانونی بهایی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و این حکم اخیرا در مرحله تجدید نظر به ۱ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

میترا بدرنژاد نیز در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی شهر اهواز بازداشت و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال