نسیم صادقی، توسط دادگاه انقلاب تبریز به حبس محکوم شد

نسیم صادقی، شهروند اهل تبریز

شنبه ۳۰ شهریور٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۹-۲۱-SOS Iran- نسیم صادقی، شهروند اهل تبریز، توسط دادگاه انقلاب این شهر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم روز جاری در پی حضور در این دادگاه به وی ابلاغ شد. جلسه رسیدگی به اتهامات خانم صادقی در تاریخ ۱۲ شهریورماه در دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده بود.

به گزارش هرانا، امروز شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸، حکم دادگاه انقلاب تهران مبنی بر محکومیت نسیم صادقی به ۶ ماه حبس تعزیری به وی ابلاغ شد.

این شهروند روز جاری در پی احضار قبلی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز حاضر شده بود. بر اساس دادنامه صادره که روز جاری به صورت شفاهی به خانم صادقی ابلاغ شده است وی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به نفع گروه های مخالف نظام” به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. همچنین بر اساس ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی سیم کارت تلفن همراه وی نیز که یک کانال تلگرامی با آن راه‌اندازی شده بود باطل شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نسیم صادقی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” روز سه شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸ در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار و ۹ روز بعد با دریافت ابلاغیه الکترونیکی در سامانه “ثنا” مجددا به این شعبه احضار شده بود.

وی پیشتر در فرودین ماه سال جاری از بابت دو اتهام دیگر تحت عناوین “انتشار اکاذیب از طریق رایانه” و “عضویت در جمعیت های معارض کشور” تبرئه شده بود.

لازم به یادآوری است نسیم صادقی پیشتر در تاریخ ۲۹ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود و روز دوشنبه ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷ به زندان تبریز منتقل شده بود.

خانم صادقی پیش از انتقال از بازداشتگاه امنیتی به زندان تبریز، توسط شعبه ۱۹ بازپرسی دادیاری عمومی و انقلاب شهید بهشتی تبریز تحت عنوان “تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت خبری در فضای مجازی علیه نظام” تفهیم اتهام شده بود. این اتهام در مراحل دادرسی در قالب “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی”، “انتشار اکاذیب از طریق رایانه” و “عضویت در جمعیت های معارض کشور” علیه وی مطرح شد.

وی روز چهارشنبه ۹ آبان ماه ۹۷ با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی و تا پایان زمان دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال