خبر بازداشت ۱۳ تن از کارگران خدماتی شهرداری کوت عبدالله تایید شد

یکشنبه ۲۸ مهر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۰-۲۰-SOS Iran- روز جاری، شهردار شهرداری کوت عبدالله، خبر بازداشت ۱۳ تن از کارگران خدماتی این شهرداری را تایید کرد. وی همچنین در خصوص بازداشت شدگان مدعی شد که این افراد با تحریک کارگران واحد خدماتی، مانعِ فعالیت روزانه آن ها شده و در نتیجه می‌خواهند با تجمیع زباله‌ها برای استخدام به شهرداری فشار وارد کنند.

 نواب حاجیان سعیدی (شهردار شهر کوت عبدالله) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با صحت خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بازداشت تعدادی از کارگران خدماتی شهرداری این شهر اظهار کرد: با شکایت پیمانکاری حدودا ۱۳ نفر بازداشت شده‌اند که از میان آنها تعدادی کارگر خدماتی هستند.

بر اساس این گزارش، شهردار شهر کوت عبدالله مدعی شده است که این افراد با تحریک کارگران واحد خدماتی مانعِ فعالیت روزانه آنها شده و در نتیجه می‌خواهند با تجمیع زباله‌ها برای استخدام به شهرداری فشار وارد کنند. به همین دلیل پیمانکار که متعهد به جمع‌آوری زباله‌های شهری است از این افراد در مراجع قضایی شکایت کرده است.

 شهردار شهرداری کوت عبدالله افزود: “باتوجه به افزایش بیکاری، این افراد به دنبال استخدام در شهرداری هستند. شهرداری ظرفیت این همه نیروی کار را ندارد و این افراد با سنگ‌اندازی‌ها مانع انجام کار کارگران خدمات شهری می‌شوند”.

سعیدی در خصوص پرونده شکایت کارگران از سوی پیمانکار در مراجع قضایی ادامه داد: “این موضوع از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است اما از وضعیت کارگران که و اینکه آیا هنوز در بازداشت هستند یا نه، بی‌خبرم”.

شهردار کوت عبدالله در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص وضعیت مطالبات کارگران شهرداری کوت عبدااله ادعا کرد: “اخیرا دستمزد و بیمه مردادماه کارگران پرداخت شده است”.

یکی از این کارگران پیشتر در خردادماه سال جاری در این رابطه گفته بود: “مدت‌هاست برای دریافت حقوق و مطالبات خود به شهرداری کوت عبدالله و استانداری خوزستان مراجعه می‌کنیم، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. حقوق پرداختی کفاف زندگی ما را نمی‌دهد، اما همین حقوق نیز به موقع پرداخت نمی‌شود”.

لازم به ذکر است کارگران شهرداری کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون در اردیبهشت و خرداد امسال چند بار برای دریافت معوقات خود مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کرده‌اند. کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله از هفتم خرداد جاری دست از کار کشیده‌اند و خواهان پرداخت دستمزدهای معوق خود هست.

شهرستان کارون به مرکزیت شهر کوت عبدالله در سال ۹۱ از شهرستان اهواز جدا شد. کوت عبدالله استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌یک، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد از توابع شهرستان کارون هستند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال