یک زندانی در ملا عام در خمین اعدام شد

پنجشنبه ۹ آبان٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۰-۳۱-SOSIran- حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” استوار دوم نیروی انتظامی به اعدام محکوم شده بود، سحرگاه روز جاری در چهار راه آیت الله سعیدی خمین در ملا عام به اجرا در آمد.

به گزارش هرانا، به نقل از ایرنا، امروز پنجشنبه ۹ آبان ماه ۹۸، یک متهم به قتل در خمین در ملا عام اعدام شد.

بر اساس این گزارش در تاریخ ۳۰ مردادماه سال گذشته در جریان درگیری ماموران نیروی انتظامی با سارقان احشام در روستای کاظم آباد از توابع خمین حسین محمدی، استوار دوم وظیفه به قتل رسید. نهایتا این زندانی توسط پلیس بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

حکم اعدام این زندانی در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تائید شده بود.

متهم به قتل استوار دوم وظیفه «حسین محمدی» در چهار راه آیت الله سعیدی خمین اعدام شد.

شهرستان خمین یکی از شهرستان‌های استان مرکزی ایران است.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۲ شهروند اعدام شدند و ۱۳۴ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۵ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۶ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال