سخنگوی قوه قضاییه: «برای تعدادی از امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفر قرار تامین صادر شده است» 

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ -۲۰۱۹-۱۲-۱۷- SOS Iran- غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از صدور قرار تامین برای بازداشت شدگان به دلیل امضا بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” خبر داد. با این حال نزدیکان یکی از بازداشت شدگان از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده است. در همین خصوص پروانه سلحشوری یکی از نمایندگان مجلس ضمن اشاره به بازداشت این افراد تحت فشار نهادهای امنیتی، گفته است “نامه ای که هم مردم در آن دعوت به پرهیز از خشونت شده اند و هم توصیه های دلسوزانه به حاکمیت. دادستان شیوه خودشان را هم اجرا نمی کند”.

روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه، روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده آیت الله خامنه ای منتشر می شود از احضار، بازجویی و بازداشت امضا کنندگان بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” خبر داده و این افراد را «حامی اغتشاشگران» نامیده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از میزان، امروز سه شنبه ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۸، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه طی یک نشست خبری در خصوص احضار و بازداشت امضا کنندگان بیانیه موسوم ۷۷ نفر، توضیحاتی ارایه کرد.

اسماعیلی گفت: “حتی کسانی که این بیانیه را قبول داشتند که معدود بودند برایشان قرار تامین صادر شد و برخی تامین را سپرده و آزاد شدند و برخی که ارائه ندادند همچنان در بازداشت به سر میبرند”.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی علت بازداشت مهدی محمودیان و کیانوش راد دو تن از امضا کنندگان این بیانیه را فشار نهادهای امنیتی عنوان کرد.

خانم سلحشوری از این بیانیه به عنوان نامه ای که “هم مردم به پرهیز از خشونت دعوت کرده” و “توصیه ای دلسوزانه به حاکمیت” یاد کرده و گفته است: “دادستان شیوه خودش را هم اجرا نمی کند”.

همچین روز جاری بهروز شاهرخ‌نیا داماد کیانوش‌راد گفت: هنوز اطلاع جدیدی از محل بازداشت و مورد اتهامی آقای کیانوش راد نیست و تا الان هیچ تماسی با خانواده نگرفته است.

وی همچنین با توجه به صحبت‌های امروز سخنگو قوه قضاییه گفت: در روزهای آینده به دادسرای اوین خواهیم رفت و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه، روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده آیت الله خامنه ای منتشر می شود از احضار، بازجویی و بازداشت امضا کنندگان بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” خبر داده و این افراد را «حامی اغتشاشگران» عنوان کرده است. این روزنامه در گزارش خود گفته است اکثر امضاکنندگان این بیانیه که در کشور هستند احضار، بازجویی و تعدادی نیز بازداشت شده اند.

روزنامه کیهان اسامی محسن آرمین، ابراهیم اصغرزاده، علی تاجرنیا، سعید حجاریان، عبدالله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، علیرضا علوی‌تبار، الهه کولایی، محمد کیانوش‌راد، عبدالله ناصری، آذر منصوری، شهیندخت ملاوردی، حمید آیتی(همسر شهیندخت مولاوردی)، حمیدرضا جلالی‌پور و حسین کروبی به عنوان تعدادی از امضا کنندگان این بیانیه، مطرح کرده است.

پیشتر روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه «مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند»، نوشته بود: «اقدام آشوبگران مصداق بغی است و مجازات قانونی و شرعی آن‌ها اعدام است.»

لازم به ذکر است روز سه شنبه ۱۹ آذرماه ۹۸، مهدی محمودیان، رونامه نگار و فعال سیاسی از امضا کنندگان این بیانیه بازداشت شده است.

همچنین روز یکشنبه ۲۴ آذرماه، محمد کیانوش‌ راد، فعال سیاسی و عضو حزب اتحاد ملت از امضا کنندگان  “بیانیه ۷۷ نفر” توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال