۳ عضو کانون نویسندگان ایران مجموعاً به ۱۵ سال و ۶ ماه زندان محکوم شدند

کیوان باژن (سمت راست) – بکتاش آبتین (وسط) و رضا خندان مهابادی (سمت چپ)، ٣ عضو کانون نویسندگان ایران

یکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۲-۲۹-SOS Iran- دادگاه تجدیدنظر استان تهران، ٣ عضو کانون نویسندگان ایران را مجموعاً به ۱۵ سال و ۶ ماه زندان محکوم کرد. بر اساس رأی صادره که روز شنبه ۷ دی ماه به وکلای مدافع آنان ابلاغ شده است، “بکتاش آبتین” و “رضا خندان مهابادی”، دو تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران هر یک به ۶ سال حبس تعزیری و “کیوان باژن” به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. این شهروندان پیشتر در دادگاه انقلاب تهران مجموعاً به ۱۸ سال حبس محکوم شده بودند.

به گزارش “هرانا” ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ٢٨ دسامبر/ ۷ دی‌ماه ۱۳۹۸، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر، ٣ عضو کانون نویسندگان ایران را مجموعاً به ۱۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
بر اساس رأی صادره که روز شنبه به ناصر زرافشان و راضیه زیدی، وکلای مدافع آنان ابلاغ شده است، “بکتاش آبتین” و “رضا خندان مهابادی”، ٢ تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران هر یک از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. “کیوان باژن” نیز از بابت این اتهامات، به دلیل نداشتن سابقه‌ کیفری به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌ است.
دادگاه بدون دعوت از متهمان و وکلای آنها تشکیل و اقدام به صدور رأی کرده است.
این ٣ نویسنده در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه هرکدام به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

عضویت در کانون نویسندگان ایران، انتشار خبرنامه‌ی داخلی کانون نویسندگان، آماده کردن کتاب پژوهشی درباره‌ تاریخ پنجاه ساله‌ کانون برای انتشار داخلی، بیانیه‌های کانون نویسندگان، حضور بر مزار جانباختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای محمدجعفر پوینده و محمد مختاری و شرکت در مراسم سالانه‌ احمد شاملو، مصادیق این اتهامات عنوان شده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال