بازداشت شدگان روز کارگر؛ حسن سعیدی جهت اجرای حکم حبس احضار شد/ سند 

حسن سعیدی، از بازداشت شدگان روز کارگر و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

دوشنبه ۳۰ دی SOS Iran-2020-01-20-1398 – حسن سعیدی، از بازداشت شدگان روز کارگر و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه جهت اجرای حکم به شعبه ۱ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران احضار شد. آقای سعیدی پیشتر به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت استفاده از وسایل مخابراتی هوشمند و عضویت در احزاب و گروه های و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.

به گزارش هرانا، به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز سه شنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸، حسن سعیدی با دریافت ابلاغیه‌ای جهت تحمل دوران حبس احضار شده است.

بر اساس این احضاریه وی باید طرف پنج روز پس از ابلاغ به محل شعبه ۱ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران مراجعه کند.

گفتنی است آقای سعیدی پیشتر در تاریخ ۲ شهریورماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت استفاده از وسایل مخابراتی هوشمند و عضویت در احزاب و گروه های و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود و روز یکشنبه ۸ آبان ماه، شعبه‌ ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت این شهروند را بدون تشکیل جلسه دادگاه عیناً تایید کرد.

حسن سعیدی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد.

وی پس از بازداشت به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین موسوم به بند ۲۰۹ منتقل و به مدت ۳۳ روز در سلول های انفرادی نگهداری شد.

آقای سعیدی نهایتاً در تاریخ ۱۲ خردادماه با تودیع قرار وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.

جلسه اول رسیدگی به اتهامات آقای سعیدی در تاریخ ۱۶ مردادماه و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده و طی آن اتهامات “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “اخلال در نظم و آسایش عمومی” علیه آقای سعیدی مورد رسیدگی قرار گرفته بود. دومین جلسه دادگاه این فعال کارگری نیز در همین شعبه دادگاه در تاریخ ۲۶ مردادماه برگزار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال