رهایی از اعدام دو زندانی در ارومیه و زنجان 

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ -۲۰۲۰-۰۱-۲۰-SOS Iran- دو زندانی در ارومیه و زنجان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. به گزارش هرانا، یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

هویت این زندانی که از ۱۹ سال پیش تاکنون در زندان ارومیه بوده است “زینال احمدی” توسط هرانا احراز شده است.

گفتنی است که آقای احمدی امروز دوشنبه ۳۰ دی ماه ۹۸، از زندان ارومیه آزاد شده است.

رهایی از اعدام یک زندانی در زنجان

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: “متهم به قتل ۱۹ ساله‌ای که در سال ۱۳۸۳ مرتکب قتل شده بود، پس از ۱۵ سال حبس، در آستانه اجرای حکم اعدام از سوی اولیای دم بخشیده شد”.

اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: “این جوان در دهستان درام به اتهام قتل فردی ۴۰ ساله به اعدام محکوم شده بود و پس از طی مراحل دادرسی و تایید استیذان اعدام، آماده اجرای حکم بود که با تلاش و میانجیگری همکاران دادسرا حاضر در محل اجرای حکم، اعضای ستاد صبر و مسئولین زندان، اولیای دم از اعدام این متهم گذشتند”.

وی تصریح کرد: “برابر گزارش پاسگاه انتظامی درام مبنی بر مشاهده یک جسد خون آلود، بلافاصله دستور تحقیقات در این خصوص صادر شد که پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم با سنگ پنج کیلویی که در کنار جسد و آغشته به خون بوده مرتکب قتل شده است”.

رییس شورای قضایی استان در تشریح  این پرونده اظهار کرد : “متهم  پس از تحمل ۱۵ سال حبس پس از آن که با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف کرده و در بازداشت بود در آستانه اجرای حکم اعدام قرار داشت که با  اخذ رضایت از اولیای دم پای چوبه دار  حیات دوباره یافت”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال