رهایی ۳ زندانی از اعدام همزمان با صدور حکم اعدام برای یک زندانی 

دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸-۲۰۲۰-۰۱-۲۷-SOS Iran- سه زندانی در استان های آذربایجان غربی، فارس و گلستان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. همچنین در خبری دیگر، یک زندانی محبوس در زندان قزلحصار که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در پرونده ای دیگر به اتهام “قتل” هم بندی خود بار دیگر توسط شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شد.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان از بخشش یک محکوم به اعدام در گلستان خبر داد و گفت: “با پادرمیانی اعضاء شعبه ویژه صلح شورای حل اختلاف گلستان اولیای دم پس از هفت سال این متهم را بخشیدند”.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان افزود: “این زندانی در خرداد ماه سال ۹۱ به دنبال اختلافات خانوادگی و طی درگیری و عدم کنترل خشم مرگ نوجوانی را رقم زده بود که با شکایت اولیای دم، پرونده پس از رسیدگی‌های قضایی، منجر به صدور حکم اعدام  شد”.

رهایی از اعدام یک زندانی در شهرستان خفر

به گزارش ایسنا رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس از بخشش یک محکوم به اعدام با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری معتمدان محلی شهرستان خفر خبر داد.

عبدالمهدی موسوی معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس با اعلام این خبر گفت: “با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی پرونده قتلی که در دهستان راهکان روستای کفه شهرستان خفر به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیای‌دم به صلح و سازش ختم شد”.

وی افزود: “در یکی از روستاهای شهرستان خفر اختلاف خانوادگی، منجر به قتل مرحومه «ف.الف» شد که پس از دستگیری متهم، اولیای دم شکایت خود را علیه متهم اعلام و اعدام وی را خواستار شدند، دادگاه نیز با توجه به اقرار متهم، اتهام را محرز و مسلم دانست و وی را به اعدام محکوم کرد”.

موسوی ادامه داد: “اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف خفر با تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین و  ملاقات حضوری با خانواده اولیای دم رضایت شکات را اخذ و پرونده را به مصالحه ختم کردند”.

بخشش یک محکوم به مرگ در ارومیه

به گزارش تسنیم، رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: “یک جوان محکوم به اعدام در ارومیه با بخشش اولیای دم از مرگ نجات یافت.

بر اساس این گزارش، ۶ سال پیش در  بخش انزل ارومیه بر سر حق آبه نزاعی پیش آمد که به کشته شدن دو تن منجر شد متهمان به قتل این دو نفر، سه برادر بودند که حکم اعدام دو نفر از آنها اجرا شد اما با پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری زندان، تلاش ریش‌سفیدان و معتمدین و  اصحاب رسانه نفر سوم از اعدام رهایی یافت و خانواده مقتول از اجرای حکم صرف‌نظر کردند”.

صمدی با اشاره به تلاش بی‌وقفه رئیس و اعضای شعبه  شورای حل اختلاف ویژه زندانیان  مبنی بر کسب رضایت خانواده مقتول گفت: “در نهایت با تلاش‌های انجام شده خانواده مقتول از اعدام متهم به قتل فرزند خود گذشتند و با این امر این زندانی پس از چندین سال از چوبه دار رهایی یافت و به آغوش خانواده بازگشت”.

صدور یک حکم اعدام در کرج

به گزارش رکنا، زندانی محکوم به مرگ که در جریان درگیری در زندان قزلحصار کرج هم‌بندی اش را به قتل رسانده بود صبح دیروز در شعبه یکم استان البرز محاکمه شد.

رسیدگی به این پرونده از خرداد پارسال به دنبال یک درگیری در زندان قزلحصار کرج شروع شد، در این نزاع یکی از زندانیان در اثر ضربه مغزی جان باخت.

متهم که پیش از این به‌دنبال قتلی که مرتکب شده بود در انتظار چوبه دار در این زندان به سر می‌برد، بار دیگر به اتهام قتل از زندان به شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز منتقل شد و از سوی قاضی قیومی تحت محاکمه قرار گرفت.

در آغاز جلسه دادگاه اولیای دم خواستار اعدام متهم شدند و سپس این زندانی در دفاعیات خود گفت: “مقتول هم بندی من بود اما همیشه برایم مزاحمت ایجاد می‌کرد و خواسته‌های عجیبی داشت دیگر از دستش خسته شده بودم به همین خاطر با او درگیر شدم و ضربه‌ای به سرش زدم، من قصد قتل او را نداشتم. فقط می‌خواستم او را بترسانم تا مزاحمم نشود”.

پس از پایان جلسه قضات وارد شور شده و با توجه به محتوای پرونده متهم را برای دومین بار به خاطر قتلی که در زندان مرتکب شده بود به اعدام محکوم کردند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال