یک زندانی در زندان مشهد اعدام شد 

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ -۲۰۲۰-۰۱-۱۶-IranSOS- روز یکشنبه ۲۲ دی ماه، یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” توسط شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی مشهد اعدام شد.

به گزارش هرانا، به نقل از رکنا، روز یکشنبه ۲۲ دی ماه ۹۸، یک زندانی متهم به قتل در زندان مرکزی مشهد اعدام شد.

بر اساس این گزارش، دقایق اولیه بامداد چهاردهم مهرماه ۹۳، پسر ۲۲ ساله‌ای به طور پنهانی و با کلیدی که در دست داشت وارد آپارتمان زنی شد که از حدود یک سال قبل با وی آشنا شده بود، این فرد به همدستی زن ۲۴ ساله شوهر وی به قتل رساند.

صبح روز بعد پسر ۲۲ ساله در بولوار شهید قرنی سفارش ساخت کیسه ای برزنتی را داد که بتواند جسد را داخل آن قرار دهد. او به چادردوز گفت: “کیسه‌ای زیپ دار برای آبگرمکن می‌خواهم. دو روز بعد، جسد داخل خودروی پراید زن مقتول قرار گرفت و آنها به سمت روستای گونجک حرکت کردند و جسد را در بیابان انداختند. آنان خودروی مقتول را نیز در بولوار امامت رها کردند و با یک خودروی دربستی به سمت تهران رفتند و در منزل مادر زن ۲۴ ساله که از دوستی آنها اطلاع داشت پنهان شدند.

بنابراین گزارش، از سوی دیگر نیز خانواده «محمدابراهیم» (جوان ۲۹ ساله) که خبری از او نداشتند با مراجعه به پلیس آگاهی خواستار پیگیری موضوع شدند. وقتی کارآگاهان به همراه قاضی ویژه قتل واحد آپارتمان را برای یافتن سرنخی از فرد گم شده بازرسی کردند، قطرات خون داخل سیفون فاضلاب و پرده‌های شسته شده، توجه آنان را جلب کرد.

کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی ساعاتی بعد و با صدور دستوری از سوی قاضی سید جواد حسینی به ردزنی همسر فرد گم شده پرداختند و او را با پسر ۲۲ ساله ای در تهران دستگیر کردند.

متهم ۲۲ساله این پرونده جنایی درباره این ماجرای گفت: “شاید اگر او تنها تا ۲۰دقیقه دیگر بیدار نمی‌شد من از قتل منصرف می‌شدم ولی او یک لحظه از خواب پرید و داخل آشپزخانه آمد. من هم در همان تاریکی ضرباتی را بر پیکرش وارد کردم، او گیج خواب بود و در آن هنگام غافلگیر شده بود. در حال درگیری او به خاطر این که قوی تر از من بود مرا روی مبل انداخت، ولی در همین حال نیز من ضرباتی را بر بدن او با چاقو فرود می آوردم که «هـ» نیز از پشت سر و با چاقو به او حمله کرد و چند ضربه به او زد”.

 با تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد.

بنابراین گزارش، در پی اعترافات متهمان به قتل «محمد ابراهیم- الف»، قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی رای به اعدام «امید- د» دادند و همسر مقتول را نیز به تحمل زندان طولانی مدت محکوم کردند اما این رای مورد اعتراض وکلای متهمان قرار گرفت و برای بررسی به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور ارجاع شد که در نهایت این حکم عینا تایید شد.

این متهم سپیده دم یک شنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد اعدام شد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال