رهایی ۲ زندانی از اعدام در ایرانشهر و بندرعباس/ طی ۲ سال؛ رهایی ۱۶ زندانی از اعدام در کهگیلویه و بویراحمد 

دوشنبه ۲۸ دی، ۱۳۹۸-۲۰۲۰-۰۱-۱۸-SOS Iran- دو زندانی در شهرهای ایرانشهر و بندر عباس که پیشتر در پرونده‌هایی جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. در خبری دیگر معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از رهایی ۱۶ زندانی از اعدام طی ۲ سال گذشته خبر داد.

به گزارش هرانا، به نقل از ایرنا، امروز شنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: “فرد محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم از چوبه دار در این شهرستان رهایی یافت”.

محسن گل محمدی، با بیان اینکه این جوان در سال ۱۳۹۱ و طی یک نزاع دسته جمعی مرتکب قتل جوان دیگری شده بود، افزود:‌ “تلاش تمامی همکاران قضایی در معاونت اجرای احکام دادسرای ایرانشهر، دادستانی و مساعدت و اعلام گذشت اولیای دم مقتول، اجرای حکم اعدام این زندانی که قرار بود حکم وی صبح امروز اجرا شود متوقف و متهم به قتل بخشیده شد”.

رهایی از اعدام یک زندانی در بندر عباس

به گزارش ایلنا، پس از ۲۲ سال، با بخشش اولیاء دم، یک زندانی در بندر عباس از اعدام نجات یافت.

مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، گفت: “در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۶ فردی در جریان یک درگیری با همکارش او را با ضربه چاقو به قتل رساند و پس از دستگیری و رسیدگی قضایی محکوم به اعدام شد”.

وی با بیان اینکه اولیای دم گذشت را منوط به دریافت دیه کرده بودند و قاتل نیز توانایی پرداخت دیه را نداشت، افزود: “با اعزام نماینده ستاد دیه به استان خراسان جنوبی و شناسایی اولیای دم و مذاکره با آن‌ها و پادرمیانی معتمدین و جمع آوری مبلغی از خیرین، نهایتاً رضایت دختر و همسر مقتول اخذ و زندانی پس از بیست و دو سال و نیم تحمل زندان، آزاد شد”.

رهایی از اعدام ۱۶ زندانی در کهگیلویه و بویراحمد طی ۲ سال

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم ساجدی، معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: “۱۶فقره پرونده اعدام با کمک بزرگان و شورای حل اختلاف مستقر در زندان و حمایت اولیای دم ظرف ۲ سال گذشته تاکنون در مناطق مختلف این استان بررسی و بخشیده شده و مرتکبان از چوبه دار نجات یافتند”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال