بازداشت شش شهروند همزمان با آزادی شش شهروند بازداشت شده در شهرهای مختلف 

سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸-۲۰۲۰-۰۱-۲۸-SOSIran- طی روزهای گذشته شش شهروند به صورت جداگانه در شهرهای کرمانشاه، ارومیه، سنندج، کامیاران و شاهین‌دژ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. همزمان شش شهروند بازداشت‌شده در شهرهای ایلام، مریوان، کرمانشاه و سنندج پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه‌ موقتا آزاد شده‌اند.

به گزارش هرانا، به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۵ بهمن‌ماه ۹۸، “امیررضا اسدی” دانشجوی اهل گرگان و ساکن کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

بازداشت این شهروند با تنفتیش منزل وی همراه بوده است.

همچنین در خبری دیگر روز چهارشنبه ۲ بهمن‌ماه ۹۸، دو شهروند به نام‌های “سمیع علیزاده” اهل ارومیه و “ابوالفضل زاهد” اهل کرمانشاه به صورت جداگانه در شهرهای محل سکونتشان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

اتهام مطروحه علیه این شهروندان “تبلیغ به نفع یکی از احزاب مخالف نظام” عنوان شده است.

همچنین روز چهارشنبه ۲ بهمن‌ماه ۹۸، یک فعال مدنی به نام “فردین مرادی” اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این فعال مدنی یک بار دیگر مهرماه ٨۵ بازداشت و به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به دو سال حبس تعزیری و تبعید به زندان مراغه محکوم شده بود که حکم صادره توسط دادگاه تجدیدنظر به سە سال حبس تعزیری افزایش پیدا کرده بود.

این شهروند پس از پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شده بود.

طی روزهای گذشته نیروهای وزارت اطلاعات یک شهروند به نام “مهدی اسماعیلی” اهل شهرستان شاهین‌دژ را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

روز جمعه ۲۷ دی‌ماه نیروهای امنیتی در کامیاران یک شهروند به نام “کامبیز اسدی” را بدون ارائه‌ی مجوز قانونی، بازداشت کرده‌اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از علل و اتهامات مطروحه علیه این ۲ شهروند اطلاعی در دست نیست.

روز دوشنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، دو شهروند بازداشت‌شده به نامهای “شهرام شاکری” اهل مریوان و “ علی ذوالفقارنسب” اهل کرمانشاه که در جریان اعتراضات مردمی آبان‌ماه بازداشت شده بودند، با تودیع وثیقه از بازداشتگاه‌های امنیتی آزاد شدند.

همچنین۳ دانشجوی دانشگاه کردستان “مسلم سلیمانی” و “ارشد اتابک”روز ۵ بهمن‌ماه و “زانیار احمدپور” روز ۶ بهمن با تودیع وثیقه آزاد شد‌ه‌اند.

این دانشجویان روز ۲۵ دی‌ماه در پی برگزاری تجمعی در دانشگاه کردستان در اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران به صورت جداگانه در مسیر میان خوابگاه و دانشگاه بازداشت شده بودند.

همچنین “سهراب اعرابی” از اهالی ایلام که اواخر آبان‌ماه بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال