گزارشی از آخرین وضعیت آرش صادقی در زندان رجایی شهر کرج

آرش صادقی، زندانی سیاسی

سه شنبه ۱۳ اسفند، ۱۳۹۸-۲۰۲۰-۰۳-۰۳-SOS Iran- آرش صادقی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج که در تاریخ ۲ آذرماه امسال به بیمارستان امام خمینی اعزام شده بود، متوجه گسترش بیماری و درگیری دو استخوان بالای سینه با بیماری کندروسارکوما شد. بنا به دستور پزشک پس از طی سی جلسه رادیوتراپی و حرکت درمانی، آزمایش مجدد اسکن مغز استخوان موید علائم امیدوار کننده در بدن است. برای حفظ این وضعیت آقای صادقی می‌بایست هر سه ماه یکبار برای ویزیت مجدد به بیمارستان اعزام شود، در صورت کارشکنی زندان در این روند پیشرفت های پزشکی مورد اشاره در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

به گزارش هرانا، بیماری کندروسارکوما آرش صادقی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که اخیرا تا دو استخوان بالای سینه گسترش یافته بود، موقتا کنترل شده است.

آقای صادقی در تاریخ ۲ آذرماه امسال به بخش سرطان بیمارستان امام خمینی اعزام شده و تحت آزمایش قرار گرفته و نتیجه آزمایش‌ها حاکی از درگیری یکی از استخوان‌های بالای سینه با بیماری کندروسارکوما، نوعی بدخیم از سرطان استخوان بود. بنا به تصمیم پزشک سی جلسه رادیوتراپی و حرکت درمانی برای وی تجویز شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای صادقی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “پس از طی این سی جلسه درمان، مجددا از او آزمایش اسکن مغز استخوان گرفته شد و خوشبختانه آزمایش دوم حاکی از کنترل موقت بیماری است. آرش برای حفظ این وضعیت باید هر سه ماه یکبار برای ویزیت مجدد و آزمایش به بیمارستان اعزام شود”.

مشخصا هرگونه کارشکنی یا تاخیری در اعزام های ضروری مورد اشاره می تواند روند درمان فعلی را مختل کرده و دست آوردهای مثبت مورد اشاره را از بین ببرد.

لازم به یادآوری است، آرش صادقی در ایام زندان به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندروسارکوما دچار شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. با این حال محرومیت آقای صادقی از ادامه روند درمان باعث بروز مشکلات جسمی بسیاری علی الخصوص در ناحیه تحت جراحی قرار گرفته بود.

پزشکان معالج آرش صادقی معتقد بودند که او باید هر چهار ماه یک بار پس از عمل جراحی به بیمارستان اعزام و دوره‌های درمانی را طی می‌کرد که تا بیش از یکسال با اعزام‌های درمانی وی مخالفت می‌شد.

آرش صادقی، از حق ملاقات و تماس تلفنی با همسر خود گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین محروم است. محرومیت این زوج از ملاقات در حالی است که در قانون پیش‌بینی‌هایی برای ملاقات بین اعضای زندانی خانواده‌ها شده است، حتی اگر آنها در زندان‌های جداگانه تحمل حبس کنند.

آقای صادقی پیشتر توسط دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده که پس از جمع شدن با حبس تعلیقی ۴ ساله پیشین او به ۱۹ سال حبس افزایش یافت. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) این مدت به ۱۱ سال و ۶ ماه کاهش پیدا خواهد کرد با این حال کماکان از اجرایی شدن این ماده در مورد آقای صادقی خبری نیست.

آرش صادقی سال ۹۶ در اعتراض به بازداشت دوباره گلرخ ایرایی – همسرش- بیش از هفتاد روز اعتصاب غذا کرده بود. این اعتصاب غذای طولانی صدمات جبران ناپذیری به سلامت جسمی او وارد کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال