رهایی دو زندانی از اعدام در تهران

یکشنبه ۲۵ اسفند، ۱۳۹۸-۲۰۲۰-۰۳-۱۵-SOS Iran- دو زندانی در تهران که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام، با گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافته و در آستانه سال ۹۹ از زندان آزاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی به همراه دوست خود که متهم دیگر این پرونده است، در پی درگیری و نزاع خیابانی مرتکب قتل شده اند.

این متهم توسط قضات شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری و به درخواست اولیای دم، از بابت اتهام “قتل” به اعدام و همچنین از بابت اتهام “شرب خمر” به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

لازم به ذکر است این حکم در شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور تأیید و پرونده وی جهت اجرای حکم به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شده بود. متهم پس از تحمل ۴ سال حبس، در زندان رجایی شهر به پای چوبه دار رفت اما به درخواست اولیای دم، این مرد جوان مهلتی دوباره گرفته و به زندان برگردانده شد.

گفتنی است این متهم درحالیکه یک بار دیگر و برای بار دوم به پای چوبه دار رفته بود اینبار هم با گذشت اولیای دم روبرو شده بود.

رهایی از اعدام یک زندانی در تهران

به گزارش رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام در تهران، با گذشت اولیای‌ دم از مرگ رهایی یافت.

متهم عنوان کرد: “روز حادثه پسر جوانی در پیاده رو با تلفن همراهش بلند بلند حرف می‌زد و فحاشی می‌کرد. یکی از مغازه‌دارها به او تذکر داد اما پسر جوان توجهی نکرد و به فریادهایش ادامه داد تا اینکه مرد مغازه دار دوباره تذکر داد و اینبار پسر جوان به سمت او حمله کرد و درگیری ایجاد شد من جلو رفتم تا مانع درگیری شوم که او با همان عصبانیت به من هم حمله کرد”.

وی در ادامه گفت: “درگیری خیلی شدید شد و او به روی من چاقو کشید همه جمع شده ‌بودند وضعیت خیلی بدی بود چند نفر از دوستان مقتول هم آمده‌بودند من اصلاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و چه کسی ضربه زد اما من خودم هم چاقو خوردم و زخمی شدم من نمی‌توانم با اطمینان بگویم ضربه من باعث مرگ او شد چون همه چاقو داشتند و من برای دفاع از خودم چاقویی را پرت کردم که ظاهراً به او خورده و باعث مرگش شده است”.

همچینین مرد خیری که برای پیگیری پرونده در دادگاه حاضر شده بود اعلام کرد: “با توجه به اینکه پسر جوان دانشجو و فرد سالمی است درخواست دارم دادگاه به ما مهلتی بدهد تا بتوانیم رضایت اولیای‌دم را جلب کنیم. ما یک خیریه داریم که سعی می‌کنیم به افراد نیازمند کمک کنیم. حالا هم پیشنهادی به اولیای‌دم می‌دهیم تا با هم صحبت کنیم و قول می‌دهیم به صورتی مسأله رضایت را پیش ببریم که آنها هم متضرر نشوند و خون جوانشان پایمال نشود”.

بر اساس این گزارش؛ مدتی بعد خانواده متهم و مرد خیری که به آنها کمک کرده‌ بود برگه رضایت را روی پرونده گذاشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال