تداوم اعتصاب غذا؛ ضرب و شتم داوود و بهاالدین قاسم زاده در زندان ارومیه

یکشنبه ۲۵ اسفند، ۱۳۹۸-۲۰۲۰-۰۳-۱۵-SOS Iran- داوود قاسم زاده، زندانی بیمار در زندان ارومیه که با آسیب دیدگی نخاع مواجه است و از تاریخ ۱۳ اسفندماه در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی در اعتصاب غذا بسر می‌برد، روز گذشته به همراه برادرش بهالدین قاسم زاده توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شدند. داوود قاسم زاده در تاریخ ۱ اسفندماه امسال به علت پارگی مجاری ادراری به بهداری زندان منتقل شد و دکتر متخصص نیاز به عمل جراحی این زندانی را ظرف ۱۰ روز ملزم دانسته بود. با این حال تاکنون از اعزام این زندانی جهت عمل جراحی ممانعت به عمل آمده است.

به گزارش هرانا، روز شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸، داوود قاسم زاده، زندانی بیمار در زندان ارومیه به همراه برادرش بهاالدین قاسم زاده توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شدند.

ضرب و شتم این دو زندانی، در پی اعتراض بهاالدین قاسم زاده به وضعیت برادرش و عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت او صورت گرفته است. داوود قاسم زاده که در وضعیت نامساعد جسمی بسر می‌برد علیرغم بروز عفونت و درد شدید بدون رسیدگی پزشکی بر روی یک برانکارد در اتاق افسرنگهبانی زندان نگهداری می‌شد.

یک منبع مطلع از وضعیت این افراد در این خصوص به هرانا گفت: “در این مدت بدن داوود دچار عفونت شده و سوند اداراش نیز روی زمین رها شده بود. روز گذشته برادرش بهاالدین در اعتراض به این وضعیت یک پتو را آتش زده و خواستار اعزام داوود به بیمارستان و رسیدگی پزشکی به وی شد. اما در جواب این اعتراض چند تن از مسئولان زندان به نام‌های مهرعلی فرهنگ، مدیریت داخلی زندان، جواد محمدی مسئول بازرسی، امیر قره باغی افسرنگهبان، آذرنیا حفاظت زندان، پیمان خانزاده نگهبان زندان و خوشبخت کلیددار زندان به ضرب و شتم این دو برادر با باتوم پرداختند و در نهایت آنها را به سلول انفرادی منتقل کردند”.

داوود قاسم زاده، در تاریخ ۱ اسفندماه ۹۸ به علت پارگی مجاری ادراری به بهداری زندان منتقل شده و دکتر متخصص نیاز به عمل جراحی برای این زندانی را ظرف ۱۰ روز ملزم دانسته بود. این زندانی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی از تاریخ ۱۳ اسفندماه دست به اعتصاب غذا زده است.

پیشتر یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به هرانا گفته بود: “داوود خونریزی شدید مجاری ادراری دارد و علیرغم تشخیص دکتر با مخالفت اعزامش به بیمارستان خارج از زندان جهت عمل جراحی مواجه است. به همین علت وی مجبور به اعتصاب غذا شده است”.

لازم به اشاره است زندانیان زندان مرکزی ارومیه به دلیل کمبود پرسنل و نبود پزشک در بهداری از مدت‌ها قبل با مشکلات مشابهی در خصوص درمان و پزشکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

گفتنی است، هرانا در تاریخ ۲۲ خردادماه سال جاری گزارش کرده بود، بهاالدین و داوود قاسم‌زاده، دو برادر زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه که هر دو به علت آسیب دیدگی نخاع و شرایط بد زندان دچار عفونت در ناحیه پا شده‌اند به دنبال وخامت وضعیت جسمانی و ممانعت مسئولان زندان از اعزام آنها به مراکز درمانی، از رئیس زندان درخواست کرده بودند که حکم اعدامشان هر چه سریع‌تر اجرا شود.

داوود و بهاالدین قاسم زاده اهل شهرستان سلماس هستند. این شهروندان در سال ۸۸ به اتهام قتل دو نفر در یک درگیری طایفه‌ای دستگیر شدند. بهاالدین در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشت و در دادگاهی که سال ۸۹ تشکیل شده بود اتهام انجام هر دو قتل را به عهده گرفت. در همان روز پس از خروج از دادگاه از دست مأموران فرار کرد و به کردستان عراق رفت. بعد از فرار بهاالدین مأموران امنیتی خواهر، مادر و برادر دیگرش را دستگیر و به زندان ارومیه منتقل کردند و خواستار بازگشت بهاالدین در قبال آزادی خانواده‌اش شدند. بهاالدین نیز پس از یک ماه به کشور بازگشت. در این مدت به دلیل ضرب و شتم شدید، داوود قاسم زاده دچار آسیب‌دیدگی در ستون فقرات و نخاع شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال