فرار ٢٣ زندانی از زندان خرم آباد 

جمعه ۰۱ فروردین ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۳-۲۰-SOS Iran- بیست و سه زندانی زندان خرم آباد دیشب پنج شنبه ساعاتی پیش از تحویل سال جدید در ایران از زندان خرم آباد گریختند. به گزارش ار اف ای، ایرنا، با اعلام این خبر تلویحاً تأئید کرد که فرار زندانیان پس از شورش آنان صورت گرفته است. همین منبع کشته شدن یکی از زندانیان حین فرار را تکذیب کرده است.

با این حال، بر پایۀ برخی اخبار در شبکه های اجتماعی زندانبانان به روی زندانیان آتش گشوده و شماری از آنان را کشته اند. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران سپس افزوده است که هیچیک از زندانیان فراری خطرناک نبوده و همگی آنان به دلیل “جرایم جزیی” به مجازات هایی تا حداکثر یک سال حبس محکوم شده بودند.

به گفتۀ فرماندار خرم‌آباد “تعدادی از زندانیان زندان پارسیلون خرم‌آباد هنگام هواخوری و پس از درگیری با نگهبانان” فرار کردند. او افزود: “یک بند از زندانیان این زندان اقدام به فرار کرده و در این میان یک نفر از زندانیان کشته و یک نفر نیز دستگیر شده است”.

چهارشنبه گذشته، رئیس قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی ایران، گفته بود که ده هزار زندانی به مناسبت سال نو مشمول عفو رهبر حکومت اسلامی ایران شده اند. رئیس قوۀ قضائیه ایران آزادی این زندانیان را از جمله تدابیر حکومت اسلامی “به دلیل شرایط ویژه کشور” یا در اصل شیوع ویروس کرونا از جمله در زندان های ایران عنوان کرده بود.

زندان پارسیلون شهرستان خرم آباد در نزدیکی شهرکی قرار دارد که به “شرکت پارسیلون و خانه‌های سازمانی” معروف است. ظاهراً این مجموعه که کم‌کم به روستایی کوچک تبدیل شده، در آغاز از خانه‌های کارکنان شرکت پارسیلون تشکیل شده که یک شرکت تولید نخ نایلونی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال