اخراج پناهجویان از آلمان در چهارچوب پیمان دوبلین، معلق شد

سه شنبه ۰۵ فروردین، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۳-۲۴-SOS Iran- حنیف حیدرنژاد- سایت اینترنتی تلویزیون کانال یک آلمان به تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۰ خبر می دهد که به گفته اداره بامف (اداره امور پناهندگی و مهاجرین)، اخراج پناهجویان در چهارچوب قرارداد دوبلین معلق شده است. در مورد اینکه بعد از پایان بحران کرونا، تکلیف آنهائی که یک بار به آنها حکم اخراج داده شده بوده، چه می شود و اینکه آیا آنها در آلمان باقی خواهند ماند یا پرونده اخراج آنها دوباره به جریان می افتد، چیزی نوشته نشده است. آنچه در این خبر آمده، این است که وزارت کشور آلمان و اداره امور پناهندگی (بامف)، جزئیات بیشتر در این مورد را در مصوبه ای که بعدا بیرون داده خواهد شد، اعلام خواهد کرد. همچنین در این خبر هیچ حرفی از آنهائی که در کلیساها پناه گرفته اند، زده نشده است.

آنچه مشخص است، به دلیل بحران کرونا، آلمان موقتا پناهجوئی را به دیگر کشورهای پیمان شنگن اخراج نکرده و از آن کشور ها نیز کسی را که قرار است به آلمان اخراج  شود را نخواهد پذیرفت. اینکه این تصمیم برای چه مدتی است، هنوز مشخص نمی باشد. همچنین هنوز هیچ مصوبه ای در سطح اتحادیه اروپا در این مورد  صادر نشده است.

در مورد اخراج پناجویان به کشورهای مبداء، اداره امور پناهندگی تاکید کرده که این اخراج ها انجام خواهند شد، در عمل اما، به دلیل آنکه پرواز هواپیماها به دلیل بحران کرونا متوقف شده است، این اخراج ها نیز فعلا متوقف شده اند.

در سال ۲۰۱۹ جمعا ۲۲٫۰۹۷ پناهجو از آلمان اخراج شدند که از این تعداد ۸۴۲۳ نفر آنها در چهارچوب قرارداد دوبلین به دیگر کشورهای عضو این پیمان اخراج  شده اند.

بیشترین اخراج ها در سال به مقصد کشورهای ایتالیا، آلبانی، فرانسه، گرجستان و صربستان بوده است. پناهجویان اخراجی بیشتر از کشورهای آلبانی، نیجریه و گرجستان بوده اند.

پناهجویان ایرانی اخراج شده

در نیمه اول سال ۲۰۱۹ ، ۱۸ ایرانی پناهجو از آلمان به مقصد ایران و در همین بازه زمانی ۳۶۵ نفر هم به مقصد دیگر کشورهای عضو شنگن اخراج شده اند.

http://www.hanifhidarnejad.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال