تعدیل حداقل سی روزنامه‌نگار از اسفند تا امروز/ آیا سال سختی برای خبرنگاران در راه است؟!

پنجشنبه ۰۷ فروردین، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۳-۲۶-SOS Iran- از ابتدای اسفند، حداقل سی روزنامه نگار و عکاس مطبوعات تعدیل و بیکار شده اند به گزارش ایلنا، موج تعدیل روزنامه‌نگاران از راه رسیده است. از ابتدای اسفندماه تا امروز، حداقل سی خبرنگار و عکاس مطبوعات با خاتمه قرارداد شغلی، کار خود را از دست داده و تعدیل شده‌اند.

در روزهای پایانی اسفندماه خبر رسید که چند روزنامه‌نگار شاغل کار خود را از دست داده‌اند. پس از آن، با شروع سال جدید، قرارداد یک عکاس و چند خبرنگار شاغل دیگر تمدید نشد و این روزنامه‌نگاران نیز به جمع بیکاران پیوستند.

این در حالیست که فعالان صنفی روزنامه‌نگاران از بیکاری حق التحریرکاران در چندماه گذشته خبر می‌دهند و می‌گویند: مدتهاست که بازار کار روزنامه‌نگاران آزاد یا نیروهای حق‌التحریری و حق‌التصویری‌ها به شدت کساد است؛ آنها در عین حال قادر به گرفتن معوقات مزدی خود نیستند و اغلب بعد از چندماه انتظار، حتی در روزهای پایان سال نیز، مطالبات مزدی آنها پرداخت نشده است.

ظاهراً رکود حاکم بر مطبوعات، کمبود نقدینگی و مشکلات اقتصادی، دلایل اصلی تعدیل روزنامه‌نگاران  عنوان شده است. خبرنگاران بیکار شده، فقدان امنیت شغلی و نبود تشکل مستقل و قدرتمند روزنامه‌نگاران را از مشکلات اصلی این صنف می‌دانند و می‌گویند: در برخی رسانه‌ها که پشتوانه مالی قدرتمندی هم دارند، با هم روزنامه‌نگاران امنیت شغلی ندارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال