‎تعطیلی کارخانه آرد دنا و بیکاری ۸۲ کارگر

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲  – هرانا – نماینده کارگران کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی این کارخانه و بیکاری ۸۲ کارگر با میانگین دو ماه و نیم حقوق معوقه خبر داد. “جهانگیر منطقیان” در این باره به ایلنا گفت: دلیل تعطیلی این کارخانه از سوی کارفرما عدم توجیه اقتصادی تولید و کمبود مواد اولیه ذکر شده است.

او درباره معوقات حقوقی کارگران گفت: از مجموع ۸۲ کارگر این واحد ۳۳ کارگر قرار دائم این کارخانه یک ماه حقوق معوقه، ۷ کارگر رسمی حدود ۴ ماه حقوق معوقه طلب دارند و مابقی کارگران پس از تعطیلی موقت کارخانه در پی بحران سال ۹۰ تا ۹۱ از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که هنوز به اتمام نرسیده است.
‎این کارگر افزود: عمده بهانه مدیران برای تعطیلی این واحد کاهش سهمیه گندم از سوی اداره غله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است. آنان معتقدند سهمیه هزار تنی گندم کفاف تولید در این کارخانه را نمی‌دهد به همین سبب خواستار افزایش میزان سهمیه‌اند.
‎نماینده کارگران کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته دنا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمامی ۸۲ کارگر این کارخانه تا پایان سال ۹۴ مشمول قانون بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور می‌شوند گفت: در صورتی که این کارخانه احیاء نشود این کارگران با سابقه زیان‌دیدگان اصلی خواهند بود. او همچنین گفت: تنها مشکل این کارخانه معیوب بودن چندین دستگاه در واحد نشاسته است که با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی قابلیت بازسازی دارد.
‎منطقیان در خاتمه خواستار تامین امنیت شغلی کارگران این کارخانه از سوی مسئولان استانی شد و در پایان تصریح کرد: مسئولان استانی نسب به مشکلات کارگران این واحد تولیدی آگاه‌اند اما تا کنون در این زمینه اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام نداده‌اند. گفتنی است کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته دنا (یاسوج) در استان کهگیلویه و بویراحمد وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال