‎شش زندانی محکوم به اعدام در انفرادی‌های اوین در اعتصاب هستند

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – ۶ تن از زندانیانی عقیدتی محکوم به اعدام در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ اوین در پانزدهمین روز اعتصاب غذای خود بسر می‌برند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو تن از این زندانیان عقیدتی اهل سنت بنام‌های ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ اوین منتقل شدند.

چهار تن دیگر به نام‌های کاوه شریفی، بهروز شاه‌نظری، طالب ملکی و شهرام احمدی در تاریخ چهارشنبه ۱۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند.
‎یک منبع مطلع از زندان اوین به گزارشگر هرانا گفت: “این ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت هم اکنون در بند ۲۴۰ زندان اوین در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند و از پانزده روز پیش تاکنون در اعتصاب غذا بسر می‌برند. ایشان در طبقه دوم بند ۲۴۰ هستند، بندی که متعلق به وزارت اطلاعات بوده و سازمان زندان‌ها بر آن نظارتی ندارد. از زمان انتقالشان تا کنون تنها یکبار اجازه تماس تلفنی به برخی از ایشان داده شده و هنگامی که از شرایط بدشان در زندان گفتند تلفنها قطع شد. ایشان همچنان ممنوع الملاقات هستند.”
‎وی در ادامه خاطرنشان کرد: “از آن رو که هر ۶ نفر با مجازات اعدام روبرو هستند، خانواده‌ها نگرانند که بعد از پایان ماه محرم حکم اعدام ایشان به اجرا در آید.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال