شانزده زن از محکومان امنیتی به همراه فرزندان خود از اوین آزاد شدند

سه شنبه ۱۲ فروردین، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۳-۳۱-SOS Iran- شانزده زن از محکومان امنیتی به همراه سه کودک خود روز شنبه ۹ فروردین‌ماه به صورت زودهنگام از زندان اوین آزاد شدند. این افراد پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران هر یک به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش هرانا، روز شنبه ۹ فروردین ماه ۱۳۹۹، ۱۶ زن از محکومان امنیتی به همراه سه کودک خود از بند ۲ زنان اوین آزاد شدند.

آزادی این شهروندان شش ماه پیش از پایان یافتن مدت محکومیتشان صورت گرفته است.

این افراد پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام “معاونت در افساد فی‌الارض” هر یک به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

در ابتدا این گروه متشکل از ۱۶ زن و ۸ کودک خردسال بود. مسن‌ترین این زنان ۴۲ ساله و جوان‌ترینشان ۱۹ ساله بود که چندی پیش ۵ تن از این ۸ کودک به خارج از زندان منتقل و به خانواده‌های‌شان تحویل داده شده‌ بودند.

لازم به یادآوری است که از آبان‌ماه ۹۶ در سالنی مجزا از بند زنان زندانی سیاسی، تعدادی از زنان و کودکان خردسال که گفته می‌شد همسران و کودکان مردان متهم به همکاری با داعش بودند، در شرایطی غیر انسانی و اسفبار محبوس شدند.

هرانا پیشتر طی گزارشی مفصل به وضعیت اسفبار و نامساعد نگهداری این افراد در زندان اوین پرداخته و پیش از آن در آبانماه ۹۶ از انتقال این افراد به بند ۲ زنان زندان اوین خبر داده بود.

در سال ۹۶، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان وقت تهران بازداشت شماری چندین زن به اتهام همکاری با داعش را تایید کرده بود. به گفته دادستان وقت تهران، “این پرونده موضوع اتهامات اشخاصی است که با خانواده‌هایشان به قصد پیوستن به گروهک داعش از ایران خارج شده و از راه ترکیه به سوریه رفته بودند و پس از عقب راندن گروهک داعش از خاک سوریه، به‌ناچار به ایران بازگشته‌اند”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال