تجمع مردمی در اعتراض به فعالیت معدن مس بوانات علیرغم شیوع کرونا

دوشنبه ۱۸ فروردین، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۴-۰۶-SOS Iran- روز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه، شماری از شهروندان ساکن شهرستان بوانات در اعتراض به ادامه فعالیت معدن مس این شهرستان علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

به گزارش هرانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۹، شماری از شهروندان ساکن شهرستان بوانات در اعتراض به ادامه فعالیت معدن مس این شهرستان علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، شهروندان معترض با در دست داشتن پلاکاردی با مضمون «۱۱مورد مبتلا به کرونا در یک روز/ سلامتی مردم شهرستان بوانات در این وضعیت فعلی مهم تر از کار معادن می باشد» در مقابل ساختمان فرمانداری حضور یافتند.

علی محمودی، فرماندار شهرستان بوانات، در پاسخ به این پرسش که فعالیت معدن مس چه ارتباطی با شیوع بیماری کرونا دارد، گفت: “این خبر با شیطنت دو نفر انتشار یافته که هم اکنون شناسایی شده‌اند و برای آن پرونده قضایی تشکیل می‌دهیم”.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه تجمع مقابل فرمانداری حدود ۲۵ نفر بوده، مدعی شد که ۲۳ نفر از تجمع کنندگان مغازه دار بوده و حتی یک کارگر هم در میان آن ها نیست.

محمودی با بیان این که آمار مبتلایان کرونا در این شهرستان ارتباطی با فعالیت معدن مس ندارند، ادامه داد: “کل بیماران کرونایی این شهرستان در یک خانواده هستند و هیچ ارتباطی با معدن مس ندارند. ما بیماریابی را در این شهرستان فعال کرده‌ایم، از بستگان نزدیک این خانواده که حدود ۴۰ نفر بوده‌اند، تست گرفته‌ایم که از این تعداد، تست ۱۱ نفرشان مثبت اعلام شده و در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برند. اگر در حال حاضر ۱۱ نفر مبتلا به ویروس کرونا مشاهده شده به این دلیل است که دو نفر زمانی که از مشهد بازگشتند، دچار این بیماری شده و آن را به خانواده خود انتقال داده‌اند که البته این دو از همان ابتدا بستری شدند و بهبودی کامل پیدا کردند”.

وی افرود: “معدن مس در این شهرستان حدود ۷۰ نیرو دارد که زنجیره تولیدشان متصل به معادن مس کشور است. از ۷۰ نفر در این معدن، به ۳۰ نفر از آن ها مرخصی اجباری داده شده و در حال حاضر تعداد باقیمانده نیز با رعایت پروتکل بهداشتی مشغول به کار هستند. تاکنون شبکه بهداشت و درمان در سه مرحله این معدن و کارکنان آن را مورد بررسی قرار داده و با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن تجارت و مدیریت عمرانی مشکلی وجود ندارد”.

فرماندار بوانات در پایان با اشاره به ادامه فعالیت «معدن مس» در این شهرستان تاکید کرد که تعطیلی واحدهای تولیدی بزرگ مثل معادن مس در دستور کار«ستاد ملی مبارزه با کرونا» نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال