زینب جلالیان از زندان خوی به مکانی نامعلوم منتقل شد

زینب جلالیان، زندانی سیاسی

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۴-۲۹-SOS Iran- زینب جلالیان، زندانی سیاسی که سیزدهمین سال از محکومیت خود را از در زندان خوی سپری می‌کرد، روز دوشنبه ۸ اردیبهشت، به دلایل نامشخصی از این زندان به مکان نامعلومی منتقل شد. این زندانی سیاسی در سال ۸۶ بازداشت و دو سال بعد به اتهام خروج غیر قانونی از کشور به یک سال حبس تعزیری و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. حکم اعدام او در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تایید اما با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت.به گزارش هرانا، روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، زینب جلالیان، زندانی سیاسی از زندان خوی به مکانی نامعلوم منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده جلالیان در این خصوص به هرانا گفت: “اطلاع مشخصی از علت انتقال زینب از زندان خوی به مکانی دیگر در دست نیست. خانواده زینب می‌گویند به صورت غیررسمی به آن‌ها گفته شده که او را راهی زندان کرمانشاه و از آنجا به تهران منتقل کرده‌اند؛ با این حال اکنون کسی نمی‌داند زینب دقیقا کجاست. خانواده‌اش در بی‌خبری از وضعیت او به سر می‌برند و حال نامساعد جسمانی‌‌اش نیز به افزایش نگرانی‌ها دامن زده است”.

گفتنی است، یکی از وکلای خانم جلالیان، وکالت خود را لغو و امیرسالار داودی، دیگر وکیل وی نیز به حبس محکوم شده و در حال سپری کردن مدت محکومیت خود است. در حال حاضر هیچ وکیلی برای پیگیری پرونده، وضعیت پزشکی و یا اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی وکالت او را بر عهده ندارد.

سال ۹۷ نیز سازمان عفو بین الملل در گزارشی از مشکلاتی چون ” ناخونک چشم، عوارض روده و کلیه و برفک دهان” که موجب اختلال در غذا خوردن وی شده نام برده بود. بنا بر این گزارش خانم جلالیان بارها درخواست اعزام به بیمارستان و انجام آزمایشات پزشکی را نموده است که با مخالفت مسئولان زندان مواجه شده است.

زینب جلالیان در سال ۱۳۸۶ بازداشت و در سال ۱۳۸۸ به اتهام خروج غیر قانونی از کشور به یک سال حبس تعزیری و به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروه‌های مخالف نظام به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام او در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تایید اما با یک درجه تخفیف مورد عفو قرار گرفته و محکوم به حبس ابد تقلیل یافت.

بنا به گفته خانم جلالیان در زمان بازداشت از طریق شلاق بر کف پا، مشت به شکم، کوباندن سر به دیوار و تهدید به تجاوز مورد آزار و شکنجه قرار گرفته بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال