رهایی ۴ زندانی از اعدام در کرمانشاه و گیلان

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۴-۲۹-SOS Iran- چهار زندانی در کرمانشاه و گیلان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از میزان، جبار تجری، رییس شورای حل اختلاف کرمانشاه از بخشش یک متهم که در سال ٩۴ از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، خبر داد.

وی در این خصوص عنوان کرد: “در پی اختلاف شدید خانوادگی میان زن و شوهر در شهرستان کرمانشاه پدر خانواده جهت ترساندن همسرش گلوله ای شلیک می کند که متاسفانه ناخواسته تیر به مقتول اصابت کرده و تا انتقال به بیمارستان مصدوم فوت می کند”.

وی ادامه داد: “پس از ورود نیروی انتظامی پرونده تشکیل و با ارایه مدارک جرم، قاتل دستگیر و پرونده به دادسرای شهرستان ارجاع می شود که با رای دادگاه قاتل محکوم به اعدام و رای نهایی صادر می شود”.

جبار تجری افزود: “این قتل در سال ٩۴ رخ داده است و در سال ٩٨ پرونده به یکی از شعب سازش در قتل ارجاع شد که به موجب آن بین خانواده مودت و مصالحه صورت گرفته و پرونده مختومه شد”.

رهایی ۳ زندانی از اعدام در گیلان

به گزارش صدا وسیما، حجت الاسلام میرمحمدی، رییس شوراهای حل اختلاف دادگستری گیلان، از رهایی سه محکوم به اعدام خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: “با تلاش مستمر واحد مصالحه شورای حل اختلاف رشت، اولیای دم با شروطی گذشت خود را از اعدام ۳ محکوم به اعدام اعلام کردند”.

میرمحمدی افزود: “این سه متهم که از اهالی شهرستان های لشت نشا ، قزوین و رشت بوده اند؛ به ترتیب پس از تحمل ۱۲ و ۱۶ و ۲۷ سال حبس آزاد شدند”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال