بازداشت ۳۲۰ شهروند تحت عنوان «شایعه پراکنان» به علت اطلاع رسانی در خصوص کرونا

یکشنبه ۲۱ اردیبهشت،۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۱۰-SOS iran- رئیس پلیس کشور از شناسایی ۱۳۰۰ سایت و بازداشت ۳۲۰ شهروند تحت عنوان «شایعه پراکنان» به علت اطلاع رسانی در خصوص کرونا خبر داد. وی شهروندان بازداشتی را متهم به «تشویش اذهان عمومی» خوانده است.به گزارش هرانا، به نقل از تسنیم، حسین اشتری، رئیس پلیس کشور با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا، نیروی انتظامی علاوه بر انجام مأموریت ذاتی خود در چندین بخش و حوزه نیز ورود پیدا کرد، گفت: “پس از اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند «نیروهای مسلح و دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند»، نیروی انتظامی نیز با تمام توان در این حوزه ورود پیدا کرد”.

رئیس پلیس کشور تصریح کرد: “فضای مجازی یکی از موضوعاتی بود که در روزهای نخست باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌شد، البته پلیس فتا با شایعه‌پراکنان در این فضا برخورد قاطع و قانونی کرده و بیش از یک هزار و ۳۰۰ تارنما را شناسایی و ۳۲۰ نفر را نیز بازداشت کرد”.

برخوردهای صورت گرفته در حالی است که پیشتر سازمان گزارشگران بدون مرز، حکومت ایران را به پنهان‌کاری درباره‌ همه‌گیر شدن ویروس کرونا با سرکوب اطلاع‌رسانی مستقل در ایران متهم کرده بود.

لازم به یادآوری است که هرانا طی گزارشی در اسفندماه ۹۸، از بازداشت دهها تن از شهروندان به علت اطلاع رسانی در خصوص کرونا خبر داده بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال