صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران همزمان با رهایی یک زندانی از اعدام در استان آذربایجان غربی

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۲۰-SOS Iran- یک زندانی در استان آذربایجان غربی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود از مرگ رهایی یافت. همچنین در خبری دیگر یک متهم در تهران، از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شد.به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک جوان ۲۰ که در پی نزاع خیابانی مرتکب قتل شده بود، به اعدام محکوم شد.

این متهم در پی اعترافات خود گفت: “همراه دختر مورد علاقه ام و چند نفر دیگر از دوستانم برای تفریح به دربند رفتیم. ما در رستوران نشسته بودیم که مقتول و دوستش به ما خیره شدند و من به آنها اعتراض کردم. دعوای میان ما بالا گرفت که صاحب رستوران از ما خواست تا انجا را ترک کنیم”.

وی ادامه داد: “وقتی از رستوران بیرون آمدیم دعوای ما ادامه داشت و من با چاقو یک ضربه به سینه کامران زدم. اما من اصلاً کامران را نمی شناختم و هیچ خصومتی با او نداشتم .وقتی او به سمتم حمله کرد ، برای اینکه مقابل دوستم و دختر جوان کم نیاورم به روی او چاقو کشیدم اما حالا خیلی پشیمانم”.

بر اساس این گزارش، به دنبال اعترافات این جوان و بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد که در نهایت این متهم با درخواست اولیای دم، به اعدام محکوم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در آذربایجان غربی

به گزارش میزان، حسین مجیدی، رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه اعلام کرد: “در پی وقوع یک فقره قتل عمد در تاریخ ۸ فروردین ماه ۹۷، در حوزه قضایی ارومیه و دستگیری متهم توسط مراجع قضائی، رسیدگی قضائی به پرونده در شعبه دوم کیفری ۱ انجام و بنا به درخواست اولیای دم، حکم اعدام متهم صادر و توسط دیوان عالی کشور مورد تایید قرار می‌گیرد”.

وی ادامه داد: “با عنایت به دستور رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در خصوص جلب رضایت از اولیای دم، با پیگیری‌ها و تلاش‌های مضاعف اکبر اسدی رییس مجتمع شهید بهشتی (جزایی) ارومیه و خانم ترابی قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه، مساعدت‌های شهردار مرکز استان، تلاش‌های نمایندگان آستان قدس رضوی و خیرین نیکوکار، موفق به جلب رضایت اولیای دم و بخشش متهم گردید”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال