مرخصی نازنین زاغری تمدید شد

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۲۰-SOS Iran- وکیل نازنین زاغری از تمدید مدت مرخصی موکلش تا تاریخ هفتم خرداد ماه خبر داد. به گفته این وکیل دادگستری مقامات قضایی ایران به وی اعلام کرده اند که طی این مدت در خصوص باقی‌ مانده مدت محکومیت او و اینکه شامل عفو می‌شود یا خیر، تصمیم گیری خواهد شد.به گزارش هرانا، به نقل از رکنا، محمود بهزادی راد، وکیل نازنین زاغری از تمدید مدت مرخصی موکلش برای سومین بار خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: “موکلم قرار بود امروز بعد از پایان دوره مرخصی به زندان اوین بازگردد. اما مقام‌های قضایی ایران به او گفته‌اند که مرخصی او تمدید می‌شود تا در این مدت تصمیمی درباره باقی‌مانده مدت محکومیت او و اینکه مشمول عفو می‌شود یا خیر، گرفته شود.

محمود بهزادی راد  افزود: “پدر نازنین زاغری قرار است روز شنبه آینده برای دریافت اطلاعات بیشتر به دادستانی مراجعه کند”.

به گفته این وکیل دادگستری مرخصی نازنین زاغری تا روز چهارشنبه هفته آینده (هفتم خرداد) ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که روز سه شنبه ۲۷ اسفندماه ۹۸، نازنین زاغری، شهروند ایرانی بریتانیایی محبوس در زندان اوین با پابند الکترونیکی به مرخصی اعزام شده بود.

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش نگرانی ها از سرنوشت صدها هزار زندانی، رئیس قوه قضائیه طی دو بخشنامه در اسفندماه سال جاری به هدف کنترل وضعیت بهداشتی زندانها شرایطی را برای اعزام به مرخصی زندانیان اعلام کرد که عمدتا شامل زندانیان مالی و همینطور زندانیان با محکومیت کمتر از ۵ سال می شد.

اعزام به مرخصی خانم زاغری نیز بر اساس همین بخشنامه صورت گرفته بود.

پیش از این در تاریخ ۱۱ اسفندماه همسر نازنین زاغری، از احتمال ابتلای وی به بیماری کرونا خبر داده بود.

لازم به ذکر است نازنین زاغری رتکلیف، فروردین سال ۹۵ هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد. سپاه کرمان در اطلاعیه‌ای او را به مشارکت در “براندازی نرم” و همکاری با “موسسات معاند” متهم کرد.

وی در شهریورماه ۹۵ در دادگاهی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به پنج سال زندان محکوم شد. خانم زاغری روز یکشنبه ۱۶ مهر (۸ اکتبر) ۱۳۹۶، به دادسرای اوین منتقل و در آنجا به او گفته شده که سپاه پاسداران سه اتهام جدید علیه او مطرح کرده است. این اتهام‌ها شامل عضویت در سازمان‌هایی است که “برای براندازی نظام” تلاش می‌کنند. دریافت پول از موسسه‌های رویترز و بی‌بی‌سی و شرکت در تظاهراتی در مقابل سفارت ایران در لندن اتهام‌های دیگری است که به خانم زاغری زده شده است. گزارش شده که قاضی تحقیق، اتهام‌های اول و سوم را به خانم زاغری تفهیم کرده و او هر دوی آنها را رد کرده است.

نازنین زاغری با بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز همکاری داشت و در گذشته مدتی در بخش اداری نهاد خیریه بخش جهانی بی‌بی‌سی کار می‌کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال