‎بازداشت پنج کارگر معترض کارخانه‌ی کیان تایر

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – پنج تن از کارگران کیان تایر پس از احضار به پلیس امنیت اسلام شهر بازداشت شدند. به گزارش تارنمای اتحادیه‌ی آزاد کارگران ایران، در پی اعتراض روز شنبه ۱۲ مرداد ماه کارگران کیان تایر که منجر به درگیری مختصری میان آنان و یکی از مامورین امنیتی شد و در نتیجه این درگیری دوربین فیلمبرداری وی طعمه شعله های حریق شد؛ روز دوشنبه پلیس امنیت اسلامشهر ۵ نفر از کارگران این کارخانه را احضار کرد و صبح سه شنبه آنان در معیت نماینده هایشان عازم پلیس امنیت اسلامشهر شدند.

این مامور امنیتی در پی اعتراض ۱۲ مرداد ماه کارگران کیان تایر بدون مجوز قانونی وارد کارخانه شد و اقدام به فیلمبرداری از چهره‌های کارگران کرد که این امر خشم کارگران را بر انگیخت و در نتیجه درگیری مختصری که به همین علت پیش آمد دوربین وی به درون شعله های آتش افتاد و از بین رفت.بنا بر اظهار کارگران کیان تایر این پنج کارگر که از صبح روز سه شنبه در پلیس امنیت اسلامشهر بوده اند بازداشت شده اند.
‎این پنج کارگر از جمله کارگرانی هستند که اغلب در مذاکرات نماینده های کارگران با مسئولین نهادهای دولتی حضور داشته اند و کارگران کیان تایر بازداشت آنان را توطئه ای از سوی پلیس امنیت و شرفی برای به تمکین واداشتن خود میدانند. شرفی کارفرمای سابق این کارخانه است که در پی اعتراضات کارگران کیان تایر در سال ۸۷ خلع ید شد و از یک ماه پیش کارخانه بار دیگر به وی واگذار گردید که این امر از آنزمان تاکنون با اعترضات گسترده ای از سوی کارگران کیان تایر مواجه شده است.
‎در اعتراض به بازداشت این پنج کارگر، سایر کارگران کیان تایر حوالی ظهر روز سه شنبه رسما در مقابل بخشداری چهار دانگه دست به تجمع زدند اما بدلیل عدم حضور بخشدار و فرا رسیدن ساعت تعطیلی کارخانه به اعتراض خود پایان دادند. کارگران کیان تایر اعلام کرده اند در صورت عدم آزادی همکارانشان روز چهارشنبه نیز به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال