معوقات مزدی کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز و مجموعه پلی‌اکریل اصفهان

چهارشنبه ۰۷ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۲۷-SOS Iran  کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز از مطالبات مزدی خود طی سال های ۹۵ و ۹۶ و همچنین کارگران شاغل در مجموعه پلی‌اکریل اصفهان از معوقات مزدی سه ماهه خود خبر دادند. به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، کارگران شاغل در مجموعه پلی‌اکریل اصفهان از مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران اعلام کردند: “از سال ۹۵ و ۹۶ معوقات مزدی پرداخت نشده داریم. در عین حال، عیدی سال ۹۸ را کامل نگرفته‌ایم و بخشی از آن را هنوز طلبکاریم”.آن ها افزودند: “علیرغم حضور در سر کار، دستمزدها به موقع پرداخت نمی‌شود و در سال جاری تاخیر در پرداخت دستمزدها وجود دارد”.

معوقات مزدی کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز

به گزارش ایلنا، حدود ۱۷۰ کارگر شاغل در کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز به دلیل آنچه “کمبود منابع مالی” عنوان می‌‌شود، سه ماه حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این کارگران علاوه بر مطالبات مزدی، چندین سال با فروش تجهیزات کارخانه به دلیل مسائل زیست محیطى و تامین سرمایه براى خرید مواد اولیه با مشکل روبرو بوده اند. با ادامه این وضعیت، روز گذشته نیز شماری از کارگران مقابل کارخانه حاضر شدند تا مشکلات خود را به مسئولان منتقل کنند.

کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز اظهار داشتند: “ما برای پیگیری مطالبات بر زمین مانده خود پارچه‌نوشته‌هایی روی دیوارهای کارخانه نصب کرده‌ایم تا در صورت غیبت کارگران، مسئولانی که به کارخانه می‌آیند از مطالبات آنها باخبر شوند”.

این کارگران افزودند: “پرداخت هزینه بازنشستگی کارگران مشمول، پرداخت معوقات مزدی، پرداخت سنوات و سامان دادن به وضعیت کارخانه، بخش دیگری از مشکلات این واحد تولیدی و کارگران است که مقرر شده بود تا پایان سال گذشته مرتفع شود”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال