رهایی ۲ زندانی از اعدام در چهارمحال و بختیاری و یزد

پنجشنبه ۰۸ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۵-۲۷-SOS Iran-  دو زندانی در استان های چهارمحال و بختیاری و یزد، که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. همچنین ۱۲ زندانی محکوم به اعدام طی سال گذشته در استان یزد از اعدام رها شدند.به گزارش  هرانا به نقل از فارس، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری از بخشش یک محکوم به اعدام در شهرستان بن خبر داد.

کرم شیخ‌پور افزود: “بر این اساس اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان موفق شدند پرونده قتلی را که سال ۱۳۹۸ در روستای آزادگان شهرستان بن به وقوع پیوسته بود با صلح و سازش خاتمه دهند”.

رهایی از اعدام یک زندانی محکوم به اعدام در یزد

به گزارش ایرنا، یک زندانی محکوم به اعدام در استان یزد با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی یزد بدون اشاره به علت و موضوع پرونده گفت: “یک مددجوی محکوم به اعدام بعد از گذشت پنج سال با وساطت و پیگیری شورای حل اختلاف و ستاد دیه استان با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافت”.

در این گزارش آمده است، سال گذشته ۱۲ محکوم به اعدام در استان یزد با همکاری شورای حل اختلاف و همکاری نیکوکاران و جلب رضایت شاکیان از زندان آزاد شدند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال