آخرین جزئیات حوادث آبان‌ماه اعلام شد/ ۲۳۰ کشته و ۲ هزار مجروح/ گزارشی از مرگ بر اثر شکنجه نداریم

دوشنبه ۱۲ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۶-۰۱-SOS Iran- ذوالنوری: ۲۶ درصد جزو آشوبگران نبودند و به دلایل نامعلوم جان باخته‌اند؛ مثلاً شقیقه آنها از فاصله سه متری هدف قرار گرفته بود.رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم و نماینده قم در مجلس یازدهم از جزئیات آخرین آمارهای کشته‌ها، مجروحان و تخریب‌های حوادث آبان‌ماه به صورت تفکیک‌شده خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی ذوالنوری از آمار حوادث آبان‌ماه خبر داد و گفت: در هر کشوری ممکن است طرح هایی اجرا شود که ضعف و قدرت داشته باشد؛ در آبان‌ماه ۹۸ اتفاقاتی افتاد که شیرینی کام مردم را پس از ساقط کردن پهپاد آمریکایی تلخ کنند. حادثه آبان ۹۸ طبیعی بود از این جهت که مردمی که از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند و اعتراض خود را بیان کنند اما از آنجا که جنگ نرم در دستور دشمن است، نظام سلطه از فرصت آبان بهره گرفت و اردوکشی‌های خیابانی راه انداخت و افرادی در این میان سعی کردند موج‌سواری کنند.

ذوالنوری گفت: حوادث آبان ماه ۲۳۰ کشته و  ۲ هزار مجروح از معترضان و ۵ هزار مجروح از کسانی که برای تامین نظم و امنیت کمک می‌کردند، داشته است.

وی افزود: به تفکیک ۶ نفر از کشته شده‌ها از نیروهای انتظامی و نظامی، ۲۰ درصدشان از کسانی بودند که برای تامین امنیت به صورت خودجوش حاضر شده بودند، ۷ درصد در درگیری‌های مستقیم با نیروهای نظامی کشته شدند و ۱۶ درصد در حمله به اماکن نظامی کشته شدند. ۳۱ درصد از افراد در حمله به مراکز عمومی مثل فروشگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها، بانک‌ها و مساجد جان باخته‌اند.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این میان ۲۲ درصد از جان باختگان سابقه محکومیت‌های کیفری داشته‌اند و ۲۶ درصد جزو آشوبگران نبودند و به دلایل نامعلوم جان باخته‌اند؛ مثلاً شقیقه آنها از فاصله سه متری هدف قرار گرفته بود.

ذوالنوری تاکید کرد: همچنین ۹۳۰ مرکز نظامی و انتظامی از جمله کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در این حوادث مورد تعرض قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: در این حوادث ۴۹۷ مرکز دولتی و بخش خصوصی مورد خسارت جدی قرار گرفت، ۴۲۲ خودروی مردم آسیب جدی دید و سوخت، ۲۳۰ خودروی دولتی و عمومی دچار آسیب شد و به ۵۶۹ خودرو و موتور نیروهای امنیتی و انتظامی آسیب وارد شد.

وی افزود: همچنین ۹۹۱ بانک یا تخریب یا به آتش کشده شد و ۱۲۳ مرکز سوخت تخریب شد.

ذوالنوری با اشاره به اینکه مرجع آمار اعلام شده، سازمان پزشکی قانونی است، گفت: هیچ گزارشی نداریم که فردی در جریان بازجویی و یا بر اثر شکنجه جان باخته باشد.

ادامه دارد…

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال