رهایی از اعدام دو زندانی در مهرستان و کرمانشاه

یکشنبه ۱۸ خرداد، ۱۳۹۹-۲۰۲۰-۰۶-۰۷-SOS Iran- دو زندانی در شهرستان های مهرستان و کرمانشاه که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در شهرستان مهرستان از اعدام نجات یافت.حکم اعدام این زندانی پیشتر از بابت اتهام “قتل” از سوی مراجع قضایی صادر و تایید شده بود.

در این گزارش آمده است که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان مهرستان پس از برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، نهایتا پرونده به صلح و سازش ختم شد و این زندانی با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در کرمانشاه

به گزارش ایسنا، رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: “گذشت اولیای دم در کرمانشاه به یک زندانی محکوم به اعدام زندگی دوباره‌ای بخشید”. 

جباری تجری در تشریح جزییات این پرونده افزود: “هفت سال پیش در یکی از شهرستان‌های استان، بین دو طایفه به دلیل وجود اختلافاتی درگیری شدیدی رخ می‌دهد که در این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد. پاسگاه منطقه به محض اطلاع از وقوع این حادثه در محل حاضر شده و اقدام به دستگیری متهم به قتل می‌کند”. 

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: “پس از تشکیل پرونده و طی مراحل قضایی این متهم از بابت اتهام «قتل» به اعدام محکوم می‌شود”. 

وی تاکید کرد: “با درخواست خانواده متهم، این پرونده از چند مدت پیش به ستاد تالیف قلوب استان و شعبه ۴۵ سازش در قتل ارجاع و پیگیری‌های اعضای این ستاد برای اخذ رضایت از خانواده مقتول آغاز شد”.

وی تاکید کرد: “سرانجام با زحمات اعضای ستاد تالیف قلوب استان خانواده مقتول رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و متهم به قتل از مرگ نجات یافت”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال