‎احضار، تهدید و محرومیت از تحصیل سه دانشجوی اهل سنت

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ – هرانا – عادل غلامی، نعمت آزادخواه و مرتضی امینی از دانشجویان اهل سنت که مدتی را در زندان رجایی شهر کرج گذرانده بودند از ادامه تحصیل محروم شده و با احضار و تهدید نهادهای امنیتی روبرو هستند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این سه دانشجوی اهل سنت که بدلیل مسائل اعتقادی مدتی را در زندان رجایی شهر کرج سپری کرده بودند بتازگی پس از حکم برائت از سوی دادگاه آزاد شدند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “عادل غلامی، نعمت آزادخواه و مرتضی امینی پس از آزادی از زندان رجایی شهر از ادامه تحصیل محروم شدند. ایشان بصورت مرتب به اداره اطلاعات مهاباد احضار شده و تهدید شدند که در صورت ادامه فعالیت‌های مذهبی از شهر خود تبعید خواهند شد.”
‎وی در توضیح رشته تحصیلی این دانشجویان اهل سنت گفت: “عادل غلامی فرزند علیمراد در مقطع دکترای مکانیک ادامه تحصیل میداد، نعمت آزادخواه فرزند خالد در رشته تربیت معلم و مرتضی امینی فرزند کاظم در رشته بهداشت دوره پرستاری خود را میگذراند که وی مجبور شده اخیرا برای ادامه تحصیل به دانشگاه هولیر کردستان نقل مکان کند.”
‎وی در پایان خاطرنشان کرد: “آمار دانشجویان محروم از تحصیل اهل سنت بیشتر از تعداد اعلام شده است. ولی بسیاری از ایشان تمایلی به رسانه‌ای شدن نام خود ندارند. وزارت اطلاعات همچنین پدر مادر برخی از این دانشجویان را به اداره اطلاعات احضار کرده و سعی نموده از این طریق بر ایشان فشار وارد نماید.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال